Blog Prečítajte si praktické informácie v oblasti riadenia firmy, marketingu, predaja, financií, či práce s ľudmi. Články sú napísané našimi expertmi a vychádzajú z reálnych skúsenosti slovenských firiem. Vyberte si kategóriu: Komunikácia (7) Rozhovory (8) Vedenie firmy (21) Práca s ľuďmi (20) Marketing a PR (9) Predaj (7) Financie (6)
Radenie podľa: Najnovších Najnovších Najstarších Vedenie firmy Chcete zaviesť funkčnú firemnú technológiu do praxe pod vedením odborníka? Koučing, mentoring a tréning sú síce príbuzné slová, no majú svoje odlišnosti. Pri tréningu vás tréner pozoruje a povie vám, čo máte robiť ináč za účelom zvýšenia výkonu a fyzickej kondície. Pri mentoringu ide skôr o osobné vedenie, odovzdávanie rád a skúseností, ktoré poskytuje skúsený odborník niekomu, kto začína pracovať v nejakom odbore. A ako tretie tu máme koučing, spôsob vedenia človeka, pri ktorom kouč vedie pomocou informácií a otázok svojho zverenca tak, aby prišiel na odpovede a riešenia on sám. Všetky tieto metódy pomoci majú svoje opodstatnenie pri vzdelávaní. U nás máte možnosť zažiť všetky. Čítať viac Rozhovory Marcel Pavlík: Základnou zložkou úspechu je mať rád druhých ľudí MARCELA PAVLÍKA poznajú klienti HCA ako prednášateľa seminárov o produktivite, riadení ľudí a plánovaní, ako aj tlmočníka našich zahraničných kolegov. Jeho semináre sú veľmi dynamické, plné energie a nabité informáciami. Rozprávali sme sa s ním o jeho pracovných aj osobných zásadách, ako aj o tom, čo tvorí dobrého prednášateľa. Čítať viac Vedenie firmy Čo je to úspešná firma? Dobrá firma musí byť postavená na pevných základoch. Od začiatku podnikania až po súčasnosť sa musí držať dôležitých bodov, ktoré ju udržia pri živote a pomôžu jej prežiť všetky búrky podnikania. Pozrime sa na niekoľko bodov, v ktorých musí mať jasno ako majiteľ firmy, tak aj jeho najbližší spolupracovníci. Ktoré otázky si musíme objasniť? Skúste si na každú odpovedať. Čítať viac Práca s ľuďmi Pravidlá správneho zaškolenia zamestnancov Aj vám sa už stalo, že nejaký novoprijatý alebo nedávno povýšený pracovník nevydržal na svojom novom poste? Nie je to príjemná skúsenosť a nejeden šéf sa potom pýta sám seba, kde sa stala chyba. Najčastejšia príčina je pritom omnoho jednoduchšia, než by sa mohlo zdať: jedná sa o nesprávne alebo nedostatočné zaškolenie. Čítať viac Práca s ľuďmi Platy musia rásť. Ale nie zadarmo! V dnešných dobách je v takmer všetkých firmách vyvíjaný obrovský tlak na rast miezd. Zamestnávatelia by ani neboli proti, ale musia vyriešiť kľúčovú otázku: kde na tento rast platov vziať? Určite nie je správne zvyšovať platy pri obetovaní zisku firmy, to je z dlhodobého hľadiska cesta do pekla. Tajomstvo vysokých platov pri zachovaní vysokej ziskovosti firmy spočíva vo zvýšení efektivity. Ako na to? Čítať viac Rozhovory Ivana Sekeráková: Výsledky mojich klientov sú tou najlepšou odmenou IVANA SEKERÁKOVÁ je profesionálnou marketingovou konzultantkou s dlhoročnou praxou. V HCA je už dlhodobo trénerkou seminára Efektívny marketing, kde svojim klientom prednáša tie najdôležitejšie informácie, na ktorých stojí celé umenie marketingu. Vo svojej praxi pomohla už desiatkam firiem skutočne rozbehnúť svoj marketing vo vysokých otáčkach a vygenerovať dopyt po ich produktoch. Čítať viac Práca s ľuďmi Nepríjemné prekvapenia v personalistike Moji klienti sa ma často pýtajú, ako odlíšiť dobrých, kvalitných uchádzačov od neschopných a nečestných, keď sa dnes každý prezentuje ako veľký odborník, alebo rovno majster sveta. Kandidáti, vyškolení učebnicami o pohovoroch, o sebe hovoria vždy len v tom najlepšom svetle a nebývajú vždy úprimní. Čo robiť pre to, aby ste sa po podpise pracovnej zmluvy vyhli nepríjemným prekvapeniam? Čítať viac Vedenie firmy Cítite sa niekedy ako „sám vojak v poli“? Strávil som už veľa času v rôznych firmách školením ich zamestnancov. Tie desiatky firiem boli z rôznych odvetví a vykonávali rôzne činnosti, ale každý jeden šéf sa mi sťažoval, že má problémy s ľuďmi. Počul som, že takí dobrí ľudia, ako by on chcel, nie sú k dispozícii, že stále musí riešiť problémy za podriadených, že im to už povedal stokrát a stále sa nič nezmenilo. Čítať viac Rozhovory Slavo Gibala: Prinášame ľuďom skutočnú pomoc, ktorú vieme naozaj zrealizovať SLAVO GIBALA je poradcom pre vzdelávanie, prednášateľom seminárov o predaji a efektivite a dlhoročným pilierom HCA. Rodák z Popradu, tento večne usmiaty a veľmi kompetentný človek pomáha našim klientom už vyše pätnásť rokov. Za ten čas pomohol desiatkam firiem rozbehnúť svoj predaj, zrýchliť a zefektívniť ich procesy a zlepšiť radosť z práce aj zo života. Čítať viac Rozhovory Heimo Bucerius: Vaše peniaze môžete manažovať s istotou, nie s pochybnosťami HEIMO BUCERIUS (*1953) je podnikateľom, majiteľom firmy, profesionálnym konzultantom a investičným špecialistom. Po štúdiu architektúry na Karlsruhe Institute of Technology a profesionálnom tréningu v Hubbardovom systéme manažmentu, pán Bucerius bol spoluzakladateľom konzultačnej spoločnosti IDEE+GELD, ktorá bola magazínom €uro vyhlásená za jednu z 25 najlepších finančno-poradenských spoločností v Nemecku, a zakladateľom firmy Konzept+Grundbesitz GmbH, realitnej investičnej spoločnosti. Pán Bucerius a jeho firma už vyše tridsať rokov dodávajú svojim klientom službu, ktorú by každý z nás určite ocenil: skutočnú istotu v tom, že sa ich klienti naučia svoje financie riadiť správne. Pán Bucerius spolupracuje s klientami v Nemecku, Rakúsku, Anglicku, Švajčiarsku a USA. Čítať viac Rozhovory Danica Legátová: Vždy sa snažím vyčariť zákazníkom úsmev na tvári DANICA LEGÁTOVÁ pracuje v HCA Slovakia ako poradca pre vzdelávanie a prednášateľ seminára Výber ľudí. Táto večne usmiata odborníčka, ktorá je vždy plná energie, patrí medzi top pracovníkov HCA, ako aj medzi najobľúbenejších partnerov našich klientov. Svojej práci sa venuje už vyše desať rokov a my sme sa rozhodli ju vyspovedať o jej zásadách, záujmoch a cieľoch do budúcna. Čítať viac Marketing a PR Omyly PR PR (public relations = vzťahy s verejnosťou) je záležitosť, ktorá je vo firmách veľmi podceňovaná. Je veľa firiem, ktoré aktivitám PR nevenujú takmer žiadnu pozornosť a sústredia sa hlavne na ponúkanie a predaj produktov. Majitelia, alebo ich marketingoví pracovníci si však neuvedomujú, že práve PR aktivity sú predpokladom na to, aby mohla fungovať propagácia firmy. Čítať viac Financie Ako vybudovať pevné rezervy Keď hovoríme o rezervách, ľudia mi najčastejšie kladú tieto tri otázky: Kedy začať budovať rezervy? Koľko peňazí odkladať? Kam ich mám uložiť / investovať? Poďme si na ne po jednom odpovedať. Čítať viac Komunikácia Ako zabezpečiť vykonanie neočakávanej a nepopulárnej práce? V živote sa stretávame s rôznymi ľuďmi. S niektorými si sadneme od prvej sekundy, na niektorých si musíme zvykať a sú aj takí, na ktorých si veru nezvykneme nikdy. Cez to všetko aj s nimi musíme nejako vyjsť. Veď málokto z nás má tú možnosť vybrať si, s kým bude komunikovať a s kým nie. Čítať viac Predaj Ako riadiť predaj v tvrdom konkurenčnom prostredí? Každá firma pôsobí v nejakom konkurenčnom prostredí. Niekedy je naozaj ťažké prežiť v situácii, keď konkurent vyhráva pomocou úplatkov, neplatič sa vám po reštrukturalizácii dlhov smeje do očí, štát zvyšuje dane, mestá poplatky a nestabilná politická situácia bráni overenému kľúčovému exportu do inej krajiny. Ako to celé zvládnuť, prežiť a ešte aj expandovať? Čítať viac Marketing a PR Sú prieskumy skutočne dôležité? Marketing je koncept: koncept celkovej komunikácie firmy smerom von. Mylná predstava majiteľov firiem je, že na to, aby komunikovali so zákazníkmi, im postačí reklama produktov, ktoré predávajú. Áno, môžeme to pokladať za určitú formu komunikácie so zákazníkom, no uznajte, že ustavičný „monológ“ firmy nie je komunikáciou v pravom zmysle slova. A preto nefunguje! Čítať viac Financie Kalkulujete predajné ceny svojich služieb či tovarov? Nezabudnite tam zarátať svoj zisk! Až neuveriteľne veľa podnikateľov túto samozrejmú vec nerobí. Stanovujú svoje predajné ceny iba podľa cien konkurencie. Za koľko to predáva konkurenčná firma „B“? Za 100 €? Tak naša firma „A“ to bude predávať o 5 % lacnejšie! A to je celá cenotvorba. Čítať viac Predaj Tajomstvo úspechu v predaji Zaujal vás názov tohto článku? Ja osobne prednášam o predaji od roku 1998. To už je pár rokov a čo som spozoroval je, že takmer všetci obchodníci hľadajú nejaký tajomný recept: nejaký spôsob, ktorý bude v predaji fungovať vždy a pomocou ktorého každému predajú. Čítať viac Marketing a PR Ako byť najsilnejšou firmou v brandži Predstavte si, že by ste si mali ísť kúpiť chlieb k pekárovi, o ktorom sa všeobecne klebetí, že má v pekárni myši, bije svoju manželku a chodí domov opitý. Asi by ste si povedali, že takémuto človeku peniaze nedáte a šli by ste si po chlieb niekam inam. Je zaujímavé, že tento pekár možno pečie veľmi kvalitne a dokonca to, čo sa o ňom šíri, vôbec nie je pravda – možno ho iba ohovára konkurencia. Ale keď sa vám tieto slová raz doniesli do uší, pravdepodobne ho nikdy nenavštívite. Tento príklad potvrdzuje dôležitý fakt, že bez dobrého mena je prežitie firmy veľmi ohrozené. Čítať viac Komunikácia Ako vyliečiť ľudí z nesprávnych názorov? V živote sa stretávame s rôznymi ľuďmi. S niektorými si sadneme od prvej sekundy, na niektorých si musíme zvykať a sú aj takí, na ktorých si veru nezvykneme nikdy. Cez to všetko aj s nimi musíme nejako vyjsť. Veď málokto z nás má tú možnosť vybrať si, s kým bude komunikovať a s kým nie. Čítať viac Vedenie firmy Ja sa mám učiť? A načo mi to bude? Veď podnikám už dvadsať rokov, to ja by som mohol učiť iných! Počuli ste niekedy takýto výrok? Je prirodzené, že človek, ktorý už veľa dokázal, musel na veľa vecí prísť sám. Preto je na mieste byť hrdý na svoju inteligenciu a schopnosť správne vyriešiť problémy, ktoré priniesol život a rast firmy. Na druhej strane sa vám ten istý človek sťažuje, že pokiaľ si sám prácu neurobí, tak to nebude urobené dobre, že mu chýbajú peniaze, že nemá dobrých ľudí , že stále musí riešiť tie isté problémy, že je často v strese a niekedy sa cíti byť otrokom vlastnej firmy. A že by aj chcel rásť, ale obáva sa, že ho firma prerastie a preto radšej neberie ľudí a odmieta zákazky. Čím to je? Čítať viac Práca s ľuďmi Ako byť na viacerých miestach naraz? Vytvorte si pomocou audio a video techniky svoje „klony“ Jedno zo známych riešení je prijímať nových pracovníkov a na nich delegovať svoju prácu. Ale obvykle, keď prijmete ďalšieho človeka do firmy sa pre vás začne ďalší – ešte väčší kolotoč. Bude ho treba od piky naučiť ako sa tá práca robí. Zožerie vám to kopu času a ešte je tu aj hrozba, že to v praxi nezvládne alebo odíde ako hotový človek ku konkurencii. A všetok ten čas ste mu venovali úplne zbytočne! Lenže iná cesta ako prijímať a zaúčať nových ľudí neexistuje. Čítať viac Financie Prudký rast, rýchly pád Nejedna firma takto skrachovala. Prevalcovala svojho šéfa, ktorý pred ňou nestihol „bežať“. Nevedel ju dostatočne rýchlo preorganizovať a správať sa vždy primerane prudko sa meniacej situácii. Toto je dnes najčastejší dôvod, prečo úspešní podnikatelia predávajú svoje firmy. Nerobia to preto, že si už chcú oddýchnuť a užívať si život, ako to radi hovoria na verejnosti. Alebo preto, že ich k tomu donútila konkurencia. Svoje firmy predávajú hlavne preto, lebo majú strach, že neustále rastúcu firmu už nezvládnu a prerastie im cez hlavu. Tak od nej radšej utečú skôr, než by to mohlo celé zahučať a oni by prišli o plody 15 ročnej tvrdej práce. Čítať viac Vedenie firmy Ako nebyť otrokom svojej firmy? Aký je „životný príbeh“ mnohých slovenských spoločností? Najprv majiteľ vymyslí, čo sa bude robiť, potom založí firmu a dlhé roky pracuje, drie a nespí. Nielenže mu narastá konto, ale pribúdajú mu klienti, narastá počet zákaziek, adekvátne tomu aj počet reklamácií, rozvozov tovaru, počet rokovaní, výrobných procesov, inventúr, prijímacích pohovorov, metrov štvorcových skladových zásob, komunikácií s úradmi, a tak ďalej. Čítať viac Predošlá strana 1 2 3 4 Ďalšia strana