Blog Prečítajte si praktické informácie v oblasti riadenia firmy, marketingu, predaja, financií, či práce s ľudmi. Články sú napísané našimi expertmi a vychádzajú z reálnych skúsenosti slovenských firiem. Vyberte si kategóriu: Rozhovory (8) Komunikácia (9) Vedenie firmy (26) Práca s ľuďmi (21) Marketing a PR (9) Predaj (8) Financie (9)
Radenie podľa: Najnovších Najnovších Najstarších Financie Ako si nezarezať firemné prasiatko Pokiaľ ste takým milovníkom bravčových rebierok ako ja, na úvod tohto článku vás budem musieť sklamať. Nebudem hovoriť o varení, ale o tom, ako rýchlo nerozbiť všetky nasporené firemné peniažky, ktoré ste si dlhé roky sporili. Šikovní podnikatelia vedia peniaze rýchlo zarobiť, ale často ešte rýchlejšie minúť. Toho by som vás rád ušetril. Čítať viac Financie Viete, ako sa stať milionárom? Jeden moment si musíte povedať, že je lepšie sa venovať budúcnosti, ako neustále riešiť minulosť. Ak chcete mať nielen peniaze, ale aj zdravie a rodinu, tak si život nekomplikujte. Zaoberajte sa tým, ako dostať nové peniaze do firmy, ako viac predať a dodať. Čítať viac Financie Finančný riaditeľ je kľúčovou osobou firmy Nuž, môžete veci organizovať a plánovať, môžete mať skvelý marketing a predaj, môžete vyrábať a dodávať skvelé výrobky. A to všetko bude nanič, pokiaľ osoba finančného riaditeľa nebude tá správna a nebude dosahovať tie výsledky, ktoré zdravá organizácia potrebuje dosahovať. Čítať viac Financie Prekliatie fixných platov Uchádzači o prácu sú rôzni. Majú za sebou rôzne školy, rôznu pracovnú históriu, rôzne požiadavky a všelijaké predstavy o svojej práci. Ale ak niekto na prijímacom pohovore pýta iba fixný plat a nemá záujem o variabilný plat, ktorý stúpa na základe jeho výkonov v práci a nechce touto cestou získať vysoký zárobok, rovno ho pošlem preč. A určite ho ani vám neodporúčam prijať do zamestnania. Z neho aj tak nikdy nič osožné nebude. Čítať viac Financie Ako byť magnetom na peniaze? Ak existuje nejaké zlaté pravidlo ohľadom peňazí, tak pre mňa je to určite to, že „peniaze a produkt sú dve strany tej istej mince“. Pod slovom „produkt“ tu myslím niečo, čo firma vytvára alebo poskytuje. Môžu to byť tovary (ako autá, ploty alebo okná) alebo služby (strihanie vlasov, tvorba hudby alebo webstránok). Keď manažér toto pravidlo používa rovnako automaticky, ako šoféruje svoje auto, z mojej skúsenosti preňho peniaze prestanú byť veľkým problémom a získa dosť času na to, aby sa mohol venovať iným veciam. Čítať viac Financie Ako vybudovať pevné rezervy Keď hovoríme o rezervách, ľudia mi najčastejšie kladú tieto tri otázky: Kedy začať budovať rezervy? Koľko peňazí odkladať? Kam ich mám uložiť / investovať? Poďme si na ne po jednom odpovedať. Čítať viac Financie Efektívna cenotvorba: Ako kalkulovať predajné ceny služieb a tovarov Kalkulujete predajné ceny svojich služieb či tovarov? Nezabudnite tam zarátať svoj zisk! Až neuveriteľne veľa podnikateľov túto samozrejmú vec nerobí. Stanovujú svoje predajné ceny iba podľa cien konkurencie. Za koľko to predáva konkurenčná firma „B“? Za 100 €? Tak naša firma „A“ to bude predávať o 5 % lacnejšie! A to je celá cenotvorba. Čítať viac Financie Prudký rast, rýchly pád Nejedna firma takto skrachovala. Prevalcovala svojho šéfa, ktorý pred ňou nestihol „bežať“. Nevedel ju dostatočne rýchlo preorganizovať a správať sa vždy primerane prudko sa meniacej situácii. Toto je dnes najčastejší dôvod, prečo úspešní podnikatelia predávajú svoje firmy. Nerobia to preto, že si už chcú oddýchnuť a užívať si život, ako to radi hovoria na verejnosti. Alebo preto, že ich k tomu donútila konkurencia. Svoje firmy predávajú hlavne preto, lebo majú strach, že neustále rastúcu firmu už nezvládnu a prerastie im cez hlavu. Tak od nej radšej utečú skôr, než by to mohlo celé zahučať a oni by prišli o plody 15 ročnej tvrdej práce. Čítať viac Financie Čím viac platím ľuďom, tým menej sa im chce robiť. To nie je normálne! Zažili ste už túto situáciu? Chcete dobre svojim podriadeným a preto im dáte vysoké fixné platy, vianočné posedenie, dobré odmeny, služobné autá a iné hodnotné bonusy, a predsa vám podaktorí hovoria, ako im je zle, ako sa nedá podať väčší výkon, ako majú toho veľa a nie sú ochotní urobiť nič navyše? Čítať viac