Blog Prečítajte si praktické informácie v oblasti riadenia firmy, marketingu, predaja, financií, či práce s ľudmi. Články sú napísané našimi expertmi a vychádzajú z reálnych skúsenosti slovenských firiem. Vyberte si kategóriu: Komunikácia (8) Rozhovory (8) Vedenie firmy (22) Práca s ľuďmi (21) Marketing a PR (9) Predaj (8) Financie (8)
Radenie podľa: Najnovších Najnovších Najstarších Predaj Musíte stále bojovať cenou? Poznáte podnikateľa, ktorý by nemal konkurenciu? Ja nie. Ak práve nedodávate niečo, čo nemá nikto iný, nejakú konkurenciu budete mať vždy a je len otázkou času, kedy zákazníkovi ponúkne svoj produkt niekto iný a lacnejšie. Smutné je, že mnohé firmy s touto situáciou nevedia bojovať a radšej rýchlo dajú zľavu. Ako si v tomto prípade obhájiť cenu? Čítať viac Vedenie firmy Ako neklesať na duchu v dobe neistoty Ľudia majú rôzne názory na rôzne veci – to je bežné. Aj tí, čo sú si veľmi blízki, ako najbližšia rodina, partneri v živote či vo firme, či kamaráti z detstva sa občas dostanú do situácie, že majú na nejakú vec rôzny, často až protichodný názor. Je to tým, že sme vyrastali v rôznej dobe, v rôznych rodinách, pod rôznymi vplyvmi. Ešte viac sa to vyostruje v dobe, ktorá mnohým obrátila život naruby. Čítať viac Financie Ako byť magnetom na peniaze? Ak existuje nejaké zlaté pravidlo ohľadom peňazí, tak pre mňa je to určite to, že „peniaze a produkt sú dve strany tej istej mince“. Pod slovom „produkt“ tu myslím niečo, čo firma vytvára alebo poskytuje. Môžu to byť tovary (ako autá, ploty alebo okná) alebo služby (strihanie vlasov, tvorba hudby alebo webstránok). Keď manažér toto pravidlo používa rovnako automaticky, ako šoféruje svoje auto, z mojej skúsenosti preňho peniaze prestanú byť veľkým problémom a získa dosť času na to, aby sa mohol venovať iným veciam. Čítať viac Rozhovory Ladislav Pavlík: 20 rokov pomáhame manažérom budovať lepšie Slovensko LADISLAV PAVLÍK, je zakladateľom a prezidentom HCA Slovakia, ktorá v roku 2021 oslávila 20. výročie svojho založenia. Jej tím poradcov pre vzdelávanie, konzultantov, telefonistov a výkonných pracovníkov pomohol za tie roky desiatkam tisícov manažérov, podnikateľov, zamestnancov aj bežných ľudí zlepšiť svoje životy v pracovnej aj súkromnej sfére. Prinášame vám rozhovor s Ladislavom Pavlíkom o jeho vízii pre HCA Slovakia a plánoch do budúcna. Čítať viac Marketing a PR Nikdy neprestávajte udržiavať pozornosť zákazníka Hovorí sa, že človek je živý len do tej miery, do akej je schopný komunikovať. To isté môžeme povedať aj o firme – firma je dovtedy živá, pokiaľ je schopná komunikovať. No práve v časoch ekonomickej neistoty sa firmy väčšinou zvyknú odmlčať – a to je obrovská chyba! Čítať viac Rozhovory Katarína Pavlíková: Šťastný človek sa teší z nových vecí a učí sa každý deň KATKU PAVLÍKOVÚ určite netreba klientom HCA Slovakia dlho predstavovať. Táto vynikajúca supervízorka pracuje v našej škole nielen v dodávaní kurzov, ale aj ako poradkyňa pre vzdelávanie, prednášateľka seminárov o komunikácii a práci s ľuďmi a ako šéfka Divízie 5 – Kvalifikácia. Je dlhoročnou oporou HCA a kto ju spozná, spriatelí sa s osobou, ktorá všade navôkol rozdáva múdrosť, radosť a lásku. S Katkou Pavlíkovou sme sa rozprávali o zásadách jej práce, o jej cieľoch do budúcnosti a o tom, čo jej dáva práca s našimi klientami. Čítať viac Vedenie firmy Chcete zaviesť funkčnú firemnú technológiu do praxe pod vedením odborníka? Koučing, mentoring a tréning sú síce príbuzné slová, no majú svoje odlišnosti. Pri tréningu vás tréner pozoruje a povie vám, čo máte robiť ináč za účelom zvýšenia výkonu a fyzickej kondície. Pri mentoringu ide skôr o osobné vedenie, odovzdávanie rád a skúseností, ktoré poskytuje skúsený odborník niekomu, kto začína pracovať v nejakom odbore. A ako tretie tu máme koučing, spôsob vedenia človeka, pri ktorom kouč vedie pomocou informácií a otázok svojho zverenca tak, aby prišiel na odpovede a riešenia on sám. Všetky tieto metódy pomoci majú svoje opodstatnenie pri vzdelávaní. U nás máte možnosť zažiť všetky. Čítať viac Rozhovory Marcel Pavlík: Základnou zložkou úspechu je mať rád druhých ľudí MARCELA PAVLÍKA poznajú klienti HCA ako prednášateľa seminárov o produktivite, riadení ľudí a plánovaní, ako aj tlmočníka našich zahraničných kolegov. Jeho semináre sú veľmi dynamické, plné energie a nabité informáciami. Rozprávali sme sa s ním o jeho pracovných aj osobných zásadách, ako aj o tom, čo tvorí dobrého prednášateľa. Čítať viac Vedenie firmy Čo je to úspešná firma? Dobrá firma musí byť postavená na pevných základoch. Od začiatku podnikania až po súčasnosť sa musí držať dôležitých bodov, ktoré ju udržia pri živote a pomôžu jej prežiť všetky búrky podnikania. Pozrime sa na niekoľko bodov, v ktorých musí mať jasno ako majiteľ firmy, tak aj jeho najbližší spolupracovníci. Ktoré otázky si musíme objasniť? Skúste si na každú odpovedať. Čítať viac Práca s ľuďmi Pravidlá správneho zaškolenia zamestnancov Aj vám sa už stalo, že nejaký novoprijatý alebo nedávno povýšený pracovník nevydržal na svojom novom poste? Nie je to príjemná skúsenosť a nejeden šéf sa potom pýta sám seba, kde sa stala chyba. Najčastejšia príčina je pritom omnoho jednoduchšia, než by sa mohlo zdať: jedná sa o nesprávne alebo nedostatočné zaškolenie. Čítať viac Práca s ľuďmi Platy musia rásť. Ale nie zadarmo! V dnešných dobách je v takmer všetkých firmách vyvíjaný obrovský tlak na rast miezd. Zamestnávatelia by ani neboli proti, ale musia vyriešiť kľúčovú otázku: kde na tento rast platov vziať? Určite nie je správne zvyšovať platy pri obetovaní zisku firmy, to je z dlhodobého hľadiska cesta do pekla. Tajomstvo vysokých platov pri zachovaní vysokej ziskovosti firmy spočíva vo zvýšení efektivity. Ako na to? Čítať viac Rozhovory Ivana Sekeráková: Výsledky mojich klientov sú tou najlepšou odmenou IVANA SEKERÁKOVÁ je profesionálnou marketingovou konzultantkou s dlhoročnou praxou. V HCA je už dlhodobo trénerkou seminára Efektívny marketing, kde svojim klientom prednáša tie najdôležitejšie informácie, na ktorých stojí celé umenie marketingu. Vo svojej praxi pomohla už desiatkam firiem skutočne rozbehnúť svoj marketing vo vysokých otáčkach a vygenerovať dopyt po ich produktoch. Čítať viac Práca s ľuďmi Nepríjemné prekvapenia v personalistike Moji klienti sa ma často pýtajú, ako odlíšiť dobrých, kvalitných uchádzačov od neschopných a nečestných, keď sa dnes každý prezentuje ako veľký odborník, alebo rovno majster sveta. Kandidáti, vyškolení učebnicami o pohovoroch, o sebe hovoria vždy len v tom najlepšom svetle a nebývajú vždy úprimní. Čo robiť pre to, aby ste sa po podpise pracovnej zmluvy vyhli nepríjemným prekvapeniam? Čítať viac Vedenie firmy Cítite sa niekedy ako „sám vojak v poli“? Strávil som už veľa času v rôznych firmách školením ich zamestnancov. Tie desiatky firiem boli z rôznych odvetví a vykonávali rôzne činnosti, ale každý jeden šéf sa mi sťažoval, že má problémy s ľuďmi. Počul som, že takí dobrí ľudia, ako by on chcel, nie sú k dispozícii, že stále musí riešiť problémy za podriadených, že im to už povedal stokrát a stále sa nič nezmenilo. Čítať viac Rozhovory Slavo Gibala: Prinášame ľuďom skutočnú pomoc, ktorú vieme naozaj zrealizovať SLAVO GIBALA je poradcom pre vzdelávanie, prednášateľom seminárov o predaji a efektivite a dlhoročným pilierom HCA. Rodák z Popradu, tento večne usmiaty a veľmi kompetentný človek pomáha našim klientom už vyše pätnásť rokov. Za ten čas pomohol desiatkam firiem rozbehnúť svoj predaj, zrýchliť a zefektívniť ich procesy a zlepšiť radosť z práce aj zo života. Čítať viac Rozhovory Heimo Bucerius: Vaše peniaze môžete manažovať s istotou, nie s pochybnosťami HEIMO BUCERIUS (*1953) je podnikateľom, majiteľom firmy, profesionálnym konzultantom a investičným špecialistom. Po štúdiu architektúry na Karlsruhe Institute of Technology a profesionálnom tréningu v Hubbardovom systéme manažmentu, pán Bucerius bol spoluzakladateľom konzultačnej spoločnosti IDEE+GELD, ktorá bola magazínom €uro vyhlásená za jednu z 25 najlepších finančno-poradenských spoločností v Nemecku, a zakladateľom firmy Konzept+Grundbesitz GmbH, realitnej investičnej spoločnosti. Pán Bucerius a jeho firma už vyše tridsať rokov dodávajú svojim klientom službu, ktorú by každý z nás určite ocenil: skutočnú istotu v tom, že sa ich klienti naučia svoje financie riadiť správne. Pán Bucerius spolupracuje s klientami v Nemecku, Rakúsku, Anglicku, Švajčiarsku a USA. Čítať viac Rozhovory Danica Legátová: Vždy sa snažím vyčariť zákazníkom úsmev na tvári DANICA LEGÁTOVÁ pracuje v HCA Slovakia ako poradca pre vzdelávanie a prednášateľ seminára Výber ľudí. Táto večne usmiata odborníčka, ktorá je vždy plná energie, patrí medzi top pracovníkov HCA, ako aj medzi najobľúbenejších partnerov našich klientov. Svojej práci sa venuje už vyše desať rokov a my sme sa rozhodli ju vyspovedať o jej zásadách, záujmoch a cieľoch do budúcna. Čítať viac Marketing a PR Omyly PR PR (public relations = vzťahy s verejnosťou) je záležitosť, ktorá je vo firmách veľmi podceňovaná. Je veľa firiem, ktoré aktivitám PR nevenujú takmer žiadnu pozornosť a sústredia sa hlavne na ponúkanie a predaj produktov. Majitelia, alebo ich marketingoví pracovníci si však neuvedomujú, že práve PR aktivity sú predpokladom na to, aby mohla fungovať propagácia firmy. Čítať viac Financie Ako vybudovať pevné rezervy Keď hovoríme o rezervách, ľudia mi najčastejšie kladú tieto tri otázky: Kedy začať budovať rezervy? Koľko peňazí odkladať? Kam ich mám uložiť / investovať? Poďme si na ne po jednom odpovedať. Čítať viac Komunikácia Ako zabezpečiť vykonanie neočakávanej a nepopulárnej práce? V živote sa stretávame s rôznymi ľuďmi. S niektorými si sadneme od prvej sekundy, na niektorých si musíme zvykať a sú aj takí, na ktorých si veru nezvykneme nikdy. Cez to všetko aj s nimi musíme nejako vyjsť. Veď málokto z nás má tú možnosť vybrať si, s kým bude komunikovať a s kým nie. Čítať viac Predaj Ako riadiť predaj v tvrdom konkurenčnom prostredí? Každá firma pôsobí v nejakom konkurenčnom prostredí. Niekedy je naozaj ťažké prežiť v situácii, keď konkurent vyhráva pomocou úplatkov, neplatič sa vám po reštrukturalizácii dlhov smeje do očí, štát zvyšuje dane, mestá poplatky a nestabilná politická situácia bráni overenému kľúčovému exportu do inej krajiny. Ako to celé zvládnuť, prežiť a ešte aj expandovať? Čítať viac Marketing a PR Sú prieskumy skutočne dôležité? Marketing je koncept: koncept celkovej komunikácie firmy smerom von. Mylná predstava majiteľov firiem je, že na to, aby komunikovali so zákazníkmi, im postačí reklama produktov, ktoré predávajú. Áno, môžeme to pokladať za určitú formu komunikácie so zákazníkom, no uznajte, že ustavičný „monológ“ firmy nie je komunikáciou v pravom zmysle slova. A preto nefunguje! Čítať viac Financie Kalkulujete predajné ceny svojich služieb či tovarov? Nezabudnite tam zarátať svoj zisk! Až neuveriteľne veľa podnikateľov túto samozrejmú vec nerobí. Stanovujú svoje predajné ceny iba podľa cien konkurencie. Za koľko to predáva konkurenčná firma „B“? Za 100 €? Tak naša firma „A“ to bude predávať o 5 % lacnejšie! A to je celá cenotvorba. Čítať viac Predaj Tajomstvo úspechu v predaji Zaujal vás názov tohto článku? Ja osobne prednášam o predaji od roku 1998. To už je pár rokov a čo som spozoroval je, že takmer všetci obchodníci hľadajú nejaký tajomný recept: nejaký spôsob, ktorý bude v predaji fungovať vždy a pomocou ktorého každému predajú. Čítať viac Predošlá strana 1 2 3 4 Ďalšia strana