Blog Prečítajte si praktické informácie v oblasti riadenia firmy, marketingu, predaja, financií, či práce s ľudmi. Články sú napísané našimi expertmi a vychádzajú z reálnych skúsenosti slovenských firiem. Vyberte si kategóriu: Komunikácia (8) Rozhovory (8) Vedenie firmy (22) Práca s ľuďmi (21) Marketing a PR (9) Predaj (8) Financie (8)
Radenie podľa: Najnovších Najnovších Najstarších Vedenie firmy Ako začať, ak chcete vychovať dobrého riaditeľa? O riadení zamestnancov koluje množstvo mýtov a poloprávd. Tá najčastejšia hovorí, že riaditeľom sa človek musí narodiť, že je to otázka talentu alebo zázračných vlôh. Táto veta je asi taká pravdivá, ako keby sme povedali, že na šoférovanie musí mať človek špeciálne gény. Samozrejme, nie z každého šoféra môže byť pretekár, ale naučiť sa to dokáže každý z nás. Platí to aj pre riadenie ľudí, podmienkou ale je, že viete, čo sa máte učiť. Čítať viac Práca s ľuďmi Prečo sú ľudia v strese? Možno poznáte, alebo ste videli u iných, takúto situáciu: dostanem nápad, ktorý chcem zrealizovať, alebo úlohu, ktorú treba vykonať. Napríklad je to nápad a z toho vyplývajúca vlastná úloha – konečne napísať nejaký klobúk, alebo aspoň dať na papier nejaký konkrétny pracovný postup. Pustím sa do toho s vervou a plným nasadením. Ale skôr, než to dotiahnem do konca, príde nový, akútny problém, ktorý vyžaduje okamžité riešenie. Čítať viac Práca s ľuďmi Ako vybrať dobrého šéfa Často sa stáva, že potom, čo ste z najvýkonnejšieho člena skupiny spravili jej šéfa, výkonnosť klesla. Je to zdanlivo logické – veď nemá kto „robiť“ výsledky. Ak spravíte šéfa z obchodníka, ktorý robí 50% obratu oddelenia, jeho čísla budú chýbať. Na základe čoho sa teda rozhodnúť? Čítať viac Komunikácia Ako raz a navždy poraziť zlú náladu Máte aj vy také dni, ktoré sa oprávnene dajú nazvať „deň – blbec? Cítite sa pod psa, nič sa nedarí, nálada klesá na bod mrazu. Neviem, či sa to stáva len mne, alebo to pozná každý – zaujímavé je, že sa to nedá predvídať, naoko to s ničím nesúvisí a preto je také ťažké vyliezť z toho bahna von. Alebo ste možno zažili záchvat smiechu a nespútanej veselosti, ktorá bola v tom okamihu určite „cez čiaru“, ale nevedeli ste sa ovládnuť. A to už nehovorím o občasnom padnutí na dno, o depresiách, ktoré možno majú, možno nemajú reálny základ, ale sem-tam sa každý z nás dostane do tejto pivnice. Vyhrabať sa odtiaľ je veru riadny problém. Čítať viac Práca s ľuďmi Bojíte sa zveriť svoju prácu druhým? Každý šikovný šéf začne skôr či neskôr riešiť, koho vybrať svojho zástupcu. Je to veľmi zložitá otázka, lebo kým „bežnú“, každodennú prácu možno s dobrým zaškolením delegovať relatívne jednoducho, manažérska právomoc sa odovzdáva ťažšie. Navyše, ak vybraný zamestnanec manažérsku prácu nezvládne, iba málokedy je ochotný vrátiť sa späť na nižšiu pozíciu. Ako teda správne vybrať budúceho šéfa? Čítať viac Práca s ľuďmi Ako pracovať s ľuďmi, ktorí musia mať vždy pravdu Každý z nás žije najlepšie, ako vie. A život, ako to už býva, prináša všeličo: chvíle krásne, aj tie horšie, okamihy chýb, trápnosti aj omylov. Veď to poznáte. Nikto z nás nemá garanciu na úspech. No niekedy je to tak, že práve momenty, keď si myslíme, že si z iks možných riešení vyberáme to najlepšie, sa neskôr ukážu ako momenty fatálnych omylov. Čítať viac Predaj Chcete byť pre zákazníka nenahraditeľný? Už sa vám niekedy stalo, že ste stratili zákazníka, ktorý s vami roky spolupracoval? Je to veľmi nepríjemný pocit! Dlhé roky ste spolu robili biznis, veľmi dobre sa vám darilo, spoločne ste vyrástli, chodievali ste na stretnutia, na dovolenky, poznáte jeho manželku, deti, zamestnancov… A zrazu je tomu všetkému koniec. Ako sa tejto situácii vyvarovať a ako ju zvrátiť? Čítať viac Predaj Prečo školiť najprv najlepších obchodníkov vo firme a ako ich „dostať“ na školenie Na tomto seminári sa mi opäť potvrdilo, že na naše semináre patria ako prví tí obchodníci, ktorí sú dobrí už teraz a majú dobré výsledky. Títo účastníci si z nich obvykle odnesú najviac a najlepšie dokážu získané informácie (a je jedno, či sú nové alebo len pripomenuté) rýchlo a efektívne dostať do praxe. Vďaka tomu vedia investíciu do seminára rýchlo vrátiť späť a následne prinášajú obchody, ktoré by inak možno nikdy neprišli. Čítať viac Marketing a PR Čakáte na lepšie časy? Tak budete čakať veľmi dlho Niekedy mám pocit, že sa v niektorých firmách zastavil čas. Viem, prakticky to nie je možné, pretože čas plynie stále. Prejavom existencie času je nejaká aktivita, akcia, zmena. Čas nemôžeme zastaviť. Vytvárame si ho sami, každý deň, či chceme alebo nie. A pomocou neho sme schopní si vytvárať budúcnosť. Aj budúcnosť firmy. Čítať viac Marketing a PR 10 efektívnych spôsobov generovania potenciálnych zákazníkov Generovanie potenciálnych zákazníkov popisuje proces získavania potenciálnych zákazníkov, ako aj opatrenia, ktoré vedú k tomu, že potenciálni zákazníci prejavia záujem o službu. Návštevník webovej stránky sa napríklad stane potenciálnym zákazníkom tým, že odhalí svoje kontaktné informácie. Tie sú pre spoločnosť dôležité, aby sa z neho časom mohol stať lojálny zákazník. V tomto článku by som chcel ilustrovať možnosti generovania potenciálnych zákazníkov a výhody príslušných opatrení. Čítať viac Marketing a PR Ako začať s elektronickým obchodom Čísla v online predaji hovoria samy za seba. E-commerce sa rýchlo javí ako správne rozhodnutie. Trh sa rozrastá, konkurencia rastie. Tlak na to, aby sme vynikli, je veľký. Čo robí vašu spoločnosť výnimočnou? Ako môžete vystúpiť z davu? Ste priekopníkom s najväčšími skúsenosťami? Ste najrýchlejší, najlacnejší alebo je vaša ponuka na vrchole všetkého? To je dobré, ale bohužiaľ nie všetko. V tomto článku vám ukážeme najdôležitejšie kroky, ako úspešne začať s elektronickým obchodovaním. Čítať viac Práca s ľuďmi Najväčšou demotiváciou je bezcieľny život Vždy, keď vidím dve žiariace oči nového pracovníka plné nadšenia, rozmýšľam nad tým, ako spôsobiť, aby tá žiara nevyhasla ani o pár rokov. Rozmýšľam nad tým preto, lebo v minulosti som už veľakrát zažil situáciu, kedy vám nový človek pred nástupom do práce tvrdí, že pre neho nebude v práci nič problémom. Čítať viac Predošlá strana 1 2 3 4 Ďalšia strana