ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Viktória Sudzinová: Teším sa na každého nového klienta, ktorému môžeme pomôcť

2020-12-28 09:27:13 | kategória Rozhovory
 Viktória Sudzinová: Teším sa na každého nového klienta, ktorému môžeme pomôcť

Všetci ľudia, ktorí k nám chodia, to majú v hlave usporiadané a sú to dobrí ľudia.

VIKTÓRIU SUDZINOVÚ väčšina klientov pozná ako milý hlas na druhej strane telefónnej linky, ktorý ich s nimi dohaduje stretnutia a pozýva na naše podujatia. Tento milý, vždy usmievavý človek je pevným pilierom HCA a okrem administratívy predaja sa venuje aj práci s verejnosťou. Rozprávali sme sa s ňou o zásadách jej profesie, o jej práci v HCA a cieľoch do budúcnosti.

Odkiaľ pochádzaš, čo si študovala a ako si sa dostala k práci pre HCA?

Pochádzam z Košíc, narodila som sa v Šaci a momentálne bývam v Košickej Polianke. Na strednú školu som chodila na obchodnú akadémiu a na vysokej škole som študovala techniku, odbor spracovanie a recyklácia odpadov. Po skončení školy som si povedala, že idem hneď pracovať. Nevedela som sedieť doma a aj keď som bola na materskej dovolenke, chodila som na vysokú, lebo som nechcela zbytočne zabiť tri roky. Chcela som robiť v odbore, ale vo firmách, ktoré sa venovali odpadovému hospodárstvu, v tom čase nepotrebovali nových inžinierov. Tak som si povedala, že budem robiť čokoľvek – kam ma vezmú, tam pôjdem!

Prijali ma do banky aj na pozíciu obchodníčky so zlatými tehličkami, ale potom som na Profesii našla inzerát HCA na telefonistku. Nevedela som, čo všetko to obnáša, ale povedala som si, že telefón mám a viem ho aj používať, tak som šla na pohovor k Majke Dudrovej. Dodnes si pamätám na to, keď som vstúpila do HCA – do svojej novej budovy sa presťahovalo v marci 2013, ja som prišla v októbri a všetko tu doslova voňalo novotou. Kým som čakala na pohovor, listovala som si v časopise Úspešní manažéri a veľmi sa mi páčil. Keď som zbadala Majku, bola mi veľmi povedomá a potom sme prišli na to, že sme spoločne chodili na základnú školu.

Z pohovoru som odchádzala s tým, že tu budem pracovať. Nezaujímalo ma, či ma tu chcú či nechcú, ja som vedela, že tu budem robiť! (Úsmev.) Majka mi potom zavolala, že sa rozhodli pre niekoho iného, ale o dva dni mi volala znovu s tým, že tá slečna nakoniec nenastúpi a pokiaľ mám ešte záujem, práca je moja. Tak som nastúpila a dodnes si pamätám, keď som prvýkrát prišla s mojou dcérou Tamarkou do práce a povedala mi: „Mamka, tu vonia ako v hoteli!“ Tak bola nadšená aj ona. (Úsmev.)

Na akých postoch pracuješ?

Keď som prišla, začala som telefonovaním a dohadovaním stretnutí pre našu obchodníčku Milotku Rosinskú, potom mi pribudol Slavo Gibala a nakoniec Dodo Procházska. Popritom som mala na starosti týždenné a mesačné štatistiky predajcov, spracúvala som PHM, vyšlú aj došlú poštu a všetko, čo bolo treba. Bolo mi jedno, o akú prácu sa jedná, lebo som z nej bola rada a chcela som sa učiť nové veci. Dnes patrí medzi moje činnosti administratíva predaja a venujem sa tiež práci s novou verejnosťou pri príprave bezplatných prednášok.

Medzi klientmi aj pracovníkmi HCA si veľmi obľúbená a chválená. Aké je Tvoje tajomstvo úspešného telefonovania?

Na začiatku, najmä pri volaní potenciálnym klientom do úplne nových firiem, to bolo trochu náročnejšie. Rozmýšľala som, čo mi ten človek povie, ako sa bude cítiť a mala som z toho trochu stres. Potom mi raz Slavo Gibala povedal peknú vetu: „Nikdy tú prácu neber tak, že tých ľudí otravuješ. Stále sa na to dívaj s tým, že im chceš pomôcť. Čokoľvek ti povedia, akokoľvek ťa odbijú, nikdy to neber osobne.“ A je to naozaj tak. Ja tým ľuďom chcem pomôcť a ak moju pomoc nechcú, tak im volať nebudem, ale dávam im možnosť spoznať našu prácu a získať našu pomoc. Keď sa ma klienti pýtajú, čo im náš obchodník chce predať, vždy im hovorím, že im nič predávať nejdeme. Ideme im našu pomoc iba predstaviť. Ak majú záujem a chcú ju, budeme spolupracovať a ak nie, vypijú kávu a predajca pôjde ďalej.

Postupom času som si uvedomila, že keďže ma klienti nevidia, mám asi pätnásť sekúnd na to, aby som toho človeka presvedčila na to, aby ma počúval. Preto do toho idem naplno. Mám taký silný zámer, že ten človek si jednoducho vypočuje to, čo mu chcem povedať. A aj keď sú jeden-dvaja z desiatich nepríjemní, poviem si, že som ich možno vyrušila alebo sa im niečo stalo a zavolám im o mesiac.

Ľudia vravia, že mám príjemný hlas, čo si síce ja nemyslím, keď sa počúvam (Úsmev), ale to najsilnejšie je ten zámer.

Čo by si odporúčala začínajúcim telefonistom, ktorí potrebujú nejaké tipy na štart?

Nie je to ľahká práca a určite nie je pre každého. Moja mama mi síce stále hovorila, že som bola veľmi „ukecané“ dieťa, ale nikdy som si veľmi neverila. Aj na vysokej škole som mala problém vystupovať pred ľuďmi a ak by mi niekto pred desiatimi rokmi povedal, že budem oslovovať úplne nových, cudzích ľudí, povedala by som mu, že je to nemožné. Ale dá sa to naučiť a keď človek chce, tak to zvládne. A ak sa aj nájdu takí, ktorí zavrčia alebo zaútočia, nepoloží ma to.

Ak začínate, odporúčam vám aj dobre sa zoznámiť s vašou firmou. Mnohí klienti sa ma pýtali, čo to vlastne robíme a ja som na začiatku zistila, že im to vlastne sama neviem povedať. Myslím si však, že je to fajn práca, ak človek chce a nebojí sa odmietnutia. Strach musí ísť bokom, lebo keď si neverím ja, ako presvedčím niekoho iného, a ešte po telefóne? Keď ste s niekým osobne, máte na to priestor, ale takto musíte za pätnásť sekúnd človeka presvedčiť, aby vás počúval. A to bez dôvery nejde.

V HCA si sa starala o troch predajcov, ktorým si plánovala ich prácu. Aké sú Tvoje zásady práce s obchodníkmi?

To najdôležitejšie je určite komunikácia. Keďže v HCA sa nehráme na tituly ani pozície, pracujeme spolu ako rodina. Máme dobré vzťahy a voláme si nielen v práci, ale kedykoľvek – ako dovolenka, ako vnučka a tak ďalej.

Ale to neznamená, že v práci nemáme pravidlá. Ak chcú mať stretnutia, ja musím mať databázu s aktuálnymi krokmi o tom, čo chce obchodník kde robiť. A musia vedieť aj to, že ak chcú ísť do nejakého mesta, musí tam byť potenciál, lebo som telefonistka, nie kúzelník. A je to o spätnej väzbe. Ja predajcov chválim za ich prácu, oni chvália mňa a sme ako dvojičky. Keď sa darí jednému, darí sa aj druhému a naopak – som ako ich pravá ruka. Niekedy sa smejem z toho, že manželky našich obchodníkov, keď sa im nevedia dovolať, volajú mne, lebo ja určite viem, kedy kde ktorý je (Úsmev.). Vieme sa na seba spoľahnúť a vedia, že keď mi dajú adresy a čísla, ja im vybavím termíny a oni môžu uzatvárať. Ja sa do roboty teším a ani neviem, koľkí ľudia to môžu povedať. Ešte ani raz som tam nešla s pocitom „preboha, načo!“.

Čo Ti dáva práca v HCA?

Dáva mi spokojnosť. Som sama zo seba rada: robím prácu, ktorá pomáha ľuďom a teším sa, keď nám naši klienti dávajú dobrú spätnú väzbu. A hlavne sa teším z tejto práce, teším sa z tohto prostredia a mám rada ľudí, ktorí u nás pracujú. Nie je tu ani jeden jediný človek, ktorý by mi vadil a keď počúvam kamošky, ako nadávajú na svoju prácu a sú z toho nešťastné, som rada, že som tu. V robote človek trávi väčšinu času a keď ho to ubíja, je to strašné. Preto som rada, že som tu.

To isté platí aj o našich klientoch. Sú to ľudia, ktorí sa chcú posúvať a rásť. Tí, ktorí k nám chodia už nejaký čas, sú ku mne vždy milí a slušní a robí sa s nimi dobre, hoci ma niektorí ešte nikdy nevideli! A noví sú takí v podstate tiež. Všetci ľudia, ktorí k nám chodia, to majú v hlave usporiadané a sú to dobrí ľudia. Ak by takí neboli, už by u nás neboli.

Okrem svojej práce máš aj skvelého manžela a krásnu dcéru. Ako spájaš prácu s rodinou?

Zatiaľ celkom jednoducho, lebo máme veľmi dobrú pracovnú dobu. Moja Tamarka je veľmi šikovná, chce sa učiť a rada sa učí a dovolím si pripísať to sebe, lebo keď som bola tehotná, chodila som na výšku a niečo z tých logaritmov sa na ňu zrejme nalepilo (Úsmev). Tamarka tu chodí rada, má rada ľudí, ktorí tu pracujú a nemá žiadny problém s tým, keď jej poviem, že idem niekde z práce. To isté platí o mojom manželovi Patrikovi: podporuje ma v práci a vo všetkých aktivitách, či sa jedná o štúdium, o služobné cesty alebo o čokoľvek iné. A keď náhodou dieťa ochorie, sú tu ľudia, ktorí to vedia pochopiť, lebo aj v HCA sú mamičky s malými aj odrastenými deťmi, takže vedia, že sa im treba venovať.

Čo by si rada odkázala našim klientom a čitateľom?

Som rada, že naši klienti sú takí, akí sú, lebo sú to skvelí, šikovní a zaujímaví ľudia a budem sa tešiť na každého, koho spoznám.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,