ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Najväčšie prekážky v predaji a ako ich zvládnuť

2020-02-11 21:40:48 | kategória Predaj
 Najväčšie prekážky v predaji a ako ich zvládnuť

V našom živote sa všetko vyvíja a mení. Pozrime sa napríklad na obchodovanie a na spôsoby, akými firma ponúka svoje produkty. V podstate sú tri typy trhu, na ktorých sa môžete ako firma nachádzať. Tomu musíte prispôsobiť svoju činnosť, lebo inak pomaly ale isto zahyniete. Niekedy ten koniec býva pomalý a dlhodobý. Poznáte firmy, ktoré tak „zdravo“ stagnujú a už pár rokov majú stále rovnaký počet zamestnancov, rovnaký obrat či dokonca klesajúci zisk a znižujúce sa marže? Ich majiteľ vám ešte k tomu povie, že sú stále v pluse! Áno, keď idete autom na cestu dlhú štyristo kilometrov a v nádrži máte desať litrov benzínu, tak ešte stále máte palivo, avšak do cieľa ho určite nebudete mať dosť.

Medzi tieto tri tipy trhu patria trh výrobcu, trh výrobku a trh klienta. Ak ste jediný výrobca nejakého typu výrobku, nemáte medzi výrobnými firmami žiadnu konkurenciu a nikto iný nevie vyrobiť to, čo vy, ste na trhu výrobcu. Na Slovensku sú na tomto trhu asi len kanalizácie a vodárne. Niektoré firmy si dodnes myslia, že sú na trhu výrobcu a správajú sa podľa toho, ale v skutočnosti je takýchto firiem veľmi, veľmi málo.

Ďalším trhom je trh výrobku. To je stav, kedy síce nie ste ten jediný výrobca alebo dodávateľ, ale predávate niečo, čo má tú správnu značku. Niekedy sa tomuto trhu vraví trh imidžu. To, čo predávate, sa predáva dobre aj vďaka svojmu zvučnému meno. Nanešťastie, ani na tomto trhu už neoperuje veľa firiem. Dlhoročný konkurenčný boj spôsobil, že v očiach zákazníkov dodávajú rôzni dodávatelia v podstate to isté. Samozrejme, nie je to pravda, ale veľká časť zákazníkov je o tom presvedčená.

Preto ak vám klienti čo i len raz povedali, že ste drahý a že im máte dať zľavu, lebo u konkurencie im ponúkli „v podstate to isté, ale lacnejšie“, tak ste určite na trhu klienta. Znamená to, že o kúpe nerozhoduje produkt ani jeho značka, ale sám klient. To on určí, či a kedy si to kúpi a za koľko. A to je úplne iný druh predaja.

Celý článok si prečítate, ak sa stanete členom online klubu HCA Live. Prihlásiť sa môžete TU.

Článok nájdete v členskej sekcii klubu.

Autor článku: Ing. Radoslav Gibala

Foto: Freepik

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,