ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Komunikácia v čase krízy

2020-04-27 16:38:50 | kategória Práca s ľuďmi
 Komunikácia v čase krízy

Čo spôsobilo, že sa ľudia dnes nevedia poriadne porozprávať? Teraz nechcem rozoberať mladých ľudí, ktorí radšej napíšu dvadsať statusov na sociálnej sieti, než by sa stretli alebo si aspoň zavolali. Ostatne, to sa týka aj strednej generácie, ľudí „v najlepších rokoch“, ktorí taktiež podľahli čaru sociálnych sietí. Nezriedka vidím rodinku na obede v reštaurácii, ako si každý ťuká čosi do svojho mobilu a popritom bezmyšlienkovite hádže do seba jedlo. Dá sa považovať za úspech, ak si na začiatku aspoň zaželali dobrú chuť.

Ako teda komunikovať v čase krízy? V podstate zásady dobrej komunikácie by mali platiť stále, bez ohľadu na to, či je nejaké mimoriadna situácia, alebo nie. Treba si uvedomiť základný účel komunikácie – tým je výmena myšlienok, či odovzdávanie dôležitých informácií, ktoré potrebujeme k životu. To sa týka tak práce, ako aj rodiny.

Sprievodným efektom komunikácie sú pocity. Ak si ako príklad vezmeme jeden rozhovor, tak je to pocit, ktorý v človeku ostane, keď sa rozhovor skončí. Bol ten rozhovor dobrý? Alebo bolo lepšie sa mu vyhnúť - tomu rozhovoru a možno aj tomu človeku? To sú otázky, ktoré si kladieme, a oprávnene. Veď mnohí ľudia prestali komunikovať s blízkymi iba preto, lebo sa vzájomná komunikácia stala tak nepríjemnou až zraňujúcou, že je lepšie ostať ticho a radšej sa zašiť v práci (v kuchyni, v kôlni, v garáži, v krčme či v záhrade – doplňte si tam, čo chcete). Prečo je teda toľko nedorozumení, keď sme zrazu tak dlho spolu so svojimi najbližšími?

Celý článok si prečítate, ak sa stanete členom online klubu HCA Live. Prihlásiť sa môžete TU.

Článok nájdete v členskej sekcii klubu.

Autor článku: Ing. Katarína Pavlíková

Freepik

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,