ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Riadiť firmu intuitívne je ako šoférovať v noci bez svetiel

2018-04-26 12:22:50 | kategória Vedenie firmy
 Riadiť firmu intuitívne je ako šoférovať v noci bez svetiel

Drvivá väčšina z nás, majiteľov firiem, sú šoféri. Správnemu riadeniu auta slúži okrem iného aj prístrojová doska, ktorá poskytuje informácie o tom, akou rýchlosťou idete, aký je tlak v pneumatikách či koľko paliva máte v nádrži. Vystačí vám do plánovaného cieľa?

Palubná doska vás upozorňuje aj na zapnuté svetlá, ktoré vám dovoľujú vidieť na potrebnú vzdialenosť z dôvodu bezpečnosti. Išli ste už v tmavej noci bez svetiel? Kto z vás je taký dobrodruh? Ja som to zatiaľ neskúšala, ale viem si predstaviť tú strašnú neistotu, ktorá musí v človeku lomcovať. Kde to vlastne som? Idem správnym smerom? Nemám ísť pomalšie? Kde je tá odbočka, neminiem ju? Možno nie, nemohla by som ísť teda rýchlejšie? A keď pridám plyn, nezrútim sa niekde mimo krajnice? Z môjho pohľadu veľká neistota, čo poviete?

Prečo o tom píšem? Pretože mnohokrát, keď navštevujem firmy vidím, ako niektorí majitelia riadia svoje firmy presne takýmto spôsobom. Bez zapnutých indikátorov, bez svetiel, bez vedomostí o stave nádrži, bez vedomosti o aktuálnej rýchlosti. Riadia firmu tak nejako intuitívne. Snáď, asi, možno, vyskúšam, uvidíme... To môže určitý čas fungovať, ale raz môžete prudko naraziť. A niektoré nehody bývajú aj smrteľné. Intuitívne riadenie je tou najhoršou formou riadenia, lebo bez správnych vstupných údajov sa nedajú robiť správne rozhodnutia.

Z času na čas sa mi stáva, že vidím manažéra, ktorý nevie s istotou povedať, ktorý pracovník je pre firmu najhodnotnejší, ktoré oddelenie je v akom stave z pohľadu výkonnosti, nevie, či si môže dovoliť prijať novú pracovnú silu, či je jeho tím naozaj vyťažený alebo len „papuľnatý“. Tým pádom nevie, kde je slabé miesto firmy, kde má zatlačiť. Lebo všetci vedia, čo majú robiť, všetci sa snažia, robia všetko, čo je v ich silách, len manažér akosi nemá istotu, nemá fakty.

Čo sú pre firmu tie správne indikátory, ktoré ma majú informovať o stave firmy? Čo je pre mňa, riadiaceho pracovníka to hodnotné, čo ma má informovať v každom okamihu o tom, ako moja firma, divízia, oddelenie či jednotlivý pracovník na tom je z pohľadu výkonnosti?

Všetky dôležité údaje sa dozviete na seminári Hodnotenie ľudi, kde vás srdečne pozývam. Pomocou získaných vedomostí zavediete do firmy také mechanizmy, ktoré vám umožnia mať firmu pod dostatočnou kontrolou na to, aby ste zdravo rástli a včas si všimli príznaky blížiacich sa problémov.

Autor článku: Milotka Rosinská

Designed by Freepik

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,