ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Nemáte vo firme nikoho, kto by bol taký dobrý ako vy?

2018-12-04 10:32:09 | kategória Vedenie firmy
 Nemáte vo firme nikoho, kto by bol taký dobrý ako vy?

Nejedného šéfa trápi každý deň jedna a tá istá otázka: „Ako dosiahnuť, aby moji zamestnanci robili veci tak dobre, ako ja? Kiežby som sa vedel naklonovať!“ Aj vy ste už niekedy zažili to, že ste zamestnancovi zadali úlohu a keď ste to prišli skontrolovať, povedali ste si, že bolo by bývalo lepšie, keby som to bol spravil sám? Ako z toho von?

Na začiatok chcem zdôrazniť jednu vec: pokiaľ ste vedúcim pracovníkom, je veľmi pravdepodobné, že danú prácu viete práve vy robiť najlepšie. Drvivá väčšina majiteľov, riaditeľov a vedúcich tú prácu predtým sama robila a poznajú ju odpredu-odzadu. S výnimkou niektorých odborných prác (účtovníctvo, právo, IT, atď.) by hravo zastúpili každého podriadeného. A hoci je to veľká výhoda, práve v tom je prvý problém!

Predstavte si, že ja ako šéf zadám prácu, ktorú som dovtedy robil ja, nejakému kolegovi, zaškolím ho, povzbudím a nechám ho pracovať. No keď sa večer vrátim, zistím, že to buď nedokončil, alebo to nie je schopný urobiť, alebo „výsledok“ jeho práce spôsobil škodu či stratu. Znechutený a sklamaný to radšej urobím zaňho a poriadne, aby sa chlapec netrápil. V tej chvíli spadnem do pasce, lebo odvtedy to budem musieť robiť znovu ja. Ba čo viac, aj keď sa mi kolega za pomoc poďakuje, v mysli má strašnú myšlienku: „Šéf mi neverí.“ Preto znie prvý krok na ceste k úspechu takto: naučte sa dôverovať svojim ľuďom. Nech už sú, akí sú, ak necítia vašu dôveru, nebude to fungovať. Najťažšie to majú tí šéfovia, ktorí na svojich ľudí nadávajú a neveria im natoľko, že im doslova nedovolia robiť! Dobrí šéfovia vedia, že sťažovať sa môžu akurát tak na seba, lebo kto tých ľudí vybral? Ja. Kto ich zaškolil? Ja. A kto ich vedie? Opäť len ja.

Ako však dosiahnuť to, aby ľudia dokázali pracovať samostatne a bez chýb? Na tento účel existuje geniálny nástroj s názvom klobúky. Klobúk nie je iba pokrývka hlavy, ale ucelený, kompletný zoznam všetkých technologických postupov, procesov a smerníc, ktoré má daný človek vo svojej práci dodržiavať. Ak existuje, pracovník sa má o čo oprieť a nemusí vo svojej práci závisieť iba od pokynov nadriadeného alebo vlastnej intuície.

Mať spísaný funkčný a úplný klobúk je tým najcennejším, čo firma môže mať. V tej chvíli si môžete naozaj uvoľniť ruky a venovať sa tomu najdôležitejšiemu: rozvoju firmy. Vďaka klobúkom dokážete dobre zaškoliť aj nových, neskúsených ľudí, ktorí nemusia visieť na krku starším a skúsenejším. Navyše, vyhnete sa obrovskému nebezpečenstvu: v niektorých firmách podľahnú vypočítaví zamestnanci pocitu nenahraditeľnosti, lebo vedia, že nejakú prácu vedia robiť iba oni. No pokiaľ existujú spísané klobúky, ani ich odchod vás neohrozí, lebo ich múdrosť zostáva vo firme.

Ako klobúky písať, čo by mali obsahovať? Na tieto otázky dostanete odpovede na trojdňovom Seminar o produktivite. Dozviete sa nielen to, ako ich vytvoriť, ale aj to, ako ich u zamestnancov presadiť. Vaši zamestnanci sú tiež len ľudia a ako väčšina z nás, takisto nemajú veľmi radi zmeny. Príďte sa naučiť, ako tieto novinky presadiť so súhlasom vašej firmy. Zbavte sa vo firme nesamostatnosti a nutnosti neustále opakovať svoje príkazy. Tešíme sa na vás!

Autor článku: Marcel Pavlík

Designed by Freepik

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,