ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Ako mať „takú normálnu“ firmu

2018-03-20 08:10:47 | kategória Vedenie firmy
 Ako mať „takú normálnu“ firmu

Aj vy ste sa niekedy spýtali samého seba: „Ako mať takú úplne normálnu firmu?“ Ako prvé by sme si asi mali povedať, čo to tá normálna firma je. Aké má parametre? Aké má vlastnosti? Kedy ju mám a kedy nemám?

Pre mňa je normálna firma taká, ktorá zabezpečí, že môžem žiť podľa mojich predstáv, naplno fungovať, byť s rodinou, robiť prácu, ktorá ma baví a napĺňa. Je to taká firma, vďaka ktorej sa viem bez obáv pozerať do budúcna, mám v nej istotu, že som schopný uživiť seba a svoju rodinu a som si istý, že nech ma stretne čokoľvek, tak to zvládnem. Keď takúto normálnu firmu mám, verím si, že uživím všetkých zamestnancov a s nimi aj ich rodiny. Veď každý z nás podnikateľov je zodpovedný za seba, za svojich zamestnancov a nepriamo aj za ich rodinných príslušníkov, no nie?

Keď sa pozriete dozadu a spomeniete si na svoje začiatky, aké to bolo... Je toho veľmi, veľmi veľa, čo ste dosiahli. Teraz sa zamyslite, čo všetko ste sa museli naučiť. Čo všetko ste nevedeli a preto veľa stratili? Koľko ste museli zaplatiť za túto svoju nevedomosť (či môžem napísať niekedy až hlúposť)? Ohromné množstvo peňazí.

Jedna z najčastejších viet, ktorú počujem od klientov po štúdiu je: „Toto tak vedieť oveľa skôr! Už dávno som mal byť u vás.“ Áno, určite ste dosiahli veľa (dovolím si tvrdiť, že určite) a súčasťou tej cesty bolo aj štúdium. Či už u nás alebo v inej škole, u kamaráta, u účtovníčky alebo právnika.

Ak rozumiem, ako funguje normálna firma, obchod, marketing, PR, výber ľudí, štatistiky a podobne, aj prípadný pokles v nejakej oblasti neberiem ako osobnú prehru, ale ako výzvu dať to opäť do poriadku. Keďže mám informácie o tej oblasti, mám informácie o tom, prečo a ako to má fungovať a kedy a prečo to funguje. A to je úplne iný postoj a uhol pohľadu, však? Veď jediná cesta, ktorá vedie k prežitiu, spokojnému životu a normálnej firme, je cesta smerom hore. Inej cesty niet – len ísť hore. A to je už na nás – majiteľoch firiem – v ktorej oblasti hore a ako rýchlo.

Držte sa funkčného a zlepšujte sa

Jedno zo základných pravidiel manažmentu hovorí: „Nemeň funkčné veci“. Je to super pocit a zážitok (ja osobne ho milujem), keď sa dívam na niektorých klientov, ako si plnia svoje sny (sen mať takú normálnu firmu – dôvod, prečo vôbec začali podnikať) a darí sa im niekedy dobre a niekedy ešte lepšie. Už sa neboja, že prídu o rodinu, že budú musieť predať nejaký majetok, že nebudú s deťmi, že ten pocit pokoja odíde a zostane len trápenie. A keď sa ich pýtam, ako ten stav pokoja a „normálneho života s normálnou firmou“ získali, tak mi odpovedajú: „No, išiel som k vám na štúdium, dal som údaje do praxe a išlo to.“

Keď vynechám niečo, čo ma posúva pred, čo sa stane? Začnem stagnovať alebo ísť dole. Možno budem len nervóznejší, viac vrčať na deti, partnera či rodičov, súrodencov a susedov. A ak nezistím, že celá „chyba“ bola len to, že som sa prestal zlepšovať a ísť hore, tak sa trápim a obviňujem dobu, konkurenciu, reťazce, nadnárodné spoločnosti, zamestnancov, školstvo a tak ďalej. Riešenie je pritom také jednoduché: pracovať na sebe, zlepšovať sa a hľadať, čo sa dá robiť lepšie.

Jedna z veľmi jednoduchých a rýchlo aplikovateľných ciest, ako dosiahnuť takú normálnu firmu je, že si začnú ľudia vo firme navzájom pomáhať. Všimli ste si, že každý jeden zamestnanec je v niečom naozaj dobrý? A že niektorí z nich sú v nejakej oblasti či zručnosti skutočne skvelí? Využite to! Naštartujte u vás vo firme akciu s názvom: VZDELÁVAME SA NAVZÁJOM. Také vnútrofiremné školenia.

Hľadajte v ľuďoch dokonalosť

Dám vám jeden tip na zlepšenie obchodu. Pozrite sa na svojich obchodníkov a skúste si urobiť analýzu toho, kto z nich je v čom najlepší. Možno zistíte, že Fero má najväčšiu percentuálnu úspešnosť v uzatváraní obchodu u nových zákazníkov. Karol má zase v priemere najväčšie objednávky, čo sa týka sumy. Marcel zase získava najviac referencií. Eva má najväčší podiel zákazníkov, ktorí opakovane nakupujú. Viktória dohodne po telefóne stretnutie takmer s každým. Martina má najlepší poriadok v papieroch. Roman si takmer s každým obchodným partnerom tyká, a tak ďalej.

Určite je každý jeden z nich v niečom naozaj dobrý, ak nie až skvelý. Keď to zistíte, čo potom? Jednoducho zariaďte, aby sa všetci spolu stretávali a navzájom si pomáhali. Áno, v tom čase nebudú v predaji, lebo sa počas neho budú zlepšovať. Tento spoločný čas ale venujú zlepšovaniu sa navzájom.

Dajte každému obchodníkovi za úlohu pripraviť si pre ostatných také malé školenie o tom, ako to robí, že je v niečom taký dobrý. A ostatní nech sa ho pýtajú. Určite dosiahnete výsledky! Viete prečo? Lebo všetko, čo odznie na takomto vnútrofiremnom školení, je z praxe. Je to pravda: pravda overená skutočnými ľuďmi, v skutočnom živote, na skutočnom produkte a so skutočnými zákazníkmi.

To, čo budú vaši obchodníci hovoriť, nahrajte na video alebo aspoň na diktafón a prepíšte do popisu práce predajcov. Tieto informácie majú cenu zlata. Popis práce obchodníka, ktorý obsahuje takéto úspešné akcie vám pomôže zdvihnúť čísla ostatných obchodníkov a rýchlo naštartovať tých nových. Vždy, keď sme to u ktoréhokoľvek klienta zaviedli, sme dosiahli úspech.

Ak chcete mať „takú normálnu firmu“, o ktorej sme hovorili v úvode, tak sa neustále zlepšujte. Držím vám palce!

Autor článku: Radoslav Gibala

Designed by Freepik

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,