ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Keď dvaja robia to isté

2013-07-25 15:54:33 | kategória Predaj
 Keď dvaja robia to isté

Alebo ako sa malý môže presadiť aj proti veľkým.

Nedávno sme sa s kolegami vybrali po práci na ľahkú večeru do „hamburgárne“ pod košickým amfiteátrom. Bol som tam prvýkrát a bol som prekvapený, že pred obyčajným stánkom na parkovisku, s dvomi drevenými lavicami a stolom pred ním, môže čakať toľko zákazníkov. Keď som si objednal „na mieru šitý“ (mnou vyskladaný) hamburger a prvýkrát som do neho zahryzol, pochopil som prečo. S hamburgerom od známej firmy s veľkým červeným M v znaku sa to nedalo porovnať. Bol väčší, ale hlavne chutnejší a nie lacnejší, ale za približne rovnakú cenu.

Keď som sa potom pešo vybral späť domov, tak som na Hlavnej ulici vošiel do známej cukrárne s úmyslom si dať zmrzlinu. Za pultom stáli dve pekné baby, ale s nejakým zvláštnym výrazom v tvári. Keď som si objednal, jedna z nich orlím zrakom kontrolovala tú druhú, či naozaj zinkasuje toľko, koľko som mal platiť. Ale tento divný pocit rýchlo zahnala dobrá zmrzlina. Keď som však dorazil na koniec pešej zóny a nakukol som cez okienko do malej zmrzlinárne, akú majú tam, hneď sa ma „ujal“ tamojší predavač. Že, akú si dám ...? Povedal som, že som práve dojedol od konkurencie a len pozerám akú má ponuku on. Napriek tomu mi nanútil jednu veľkú na vyskúšanie a zadarmo (bolo už pred záverečnou). S prekvapením, že aj takéto niečo sa ešte na Slovensku môže stať, som poďakoval a odišiel. Zmrzlina to nebola zásadne lepšia ako tá zo stredu pešej, ale ten prístup ...

Hádajte, kam odvtedy chodím v Košiciach na zmrzlinu.

Cestou domov som potom rozmýšľal o tom, čo vlastne rozhoduje o tom kde si kúpite, keď si môžete vybrať z viacerých možností. Možno viacerým z vás napadne, že tam kde je to lacnejšie. Ale je to tak vždy? Veď, ak by to bola pravda, nikto by nekupoval Coca Colu, všetci by kupovali "limonády s kolovou príchuťou" z našich obchodných reťazcov. Dva litre za 17 centov.

Podľa čoho sa teda rozhodujú aj vaši zákazníci? Čo môžete urobiť, aby si vybrali vašu ponuku alebo produkt? Ako som už v predchádzajúcich článkoch písal, úplný základ je, čo najpresnejšie zistenie potrieb. Ešte predtým vám určite pomôže dobrý úvod so získaním záujmu a plnej pozornosti vášho obchodného partnera. To platí hlavne, ale nielen, u nového zákazníka. A potom ho prekvapte niečím, čo neočakáva. Tak, ako sa u „môjho“ zmrzlinára potvrdilo, platí aj to marketingové, najprv musíš zákazníkovi niečo málo dať, aby si mohol (trvalo) dostávať.

Často počúvam známych, ako sa sťažujú na kvalitu služieb u nás. Ak platí, že na druhých nám najviac vadí, to čo sami robíme zle a ten u koho mi to vadí, mi to len pripomína, tak máte odpoveď na to, ako postupovať. Robte iným iba to, čo by ste chceli vy, aby robili s vami, keby ste boli vy svojim zákazníkom. Tak ako môj priateľ, ktorý si postavil príves s pecou na pizzu a chodí s ním po rôznych festivaloch. Keď som ho v sobotu chválil, že jeho pizza je vynikajúca, tak mi skromne povedal: „robím ju tak, ako by som ju robil pre seba, nedám na ňu nič, čo by som sám nedal do úst.“ A na tej pizzi to bolo cítiť. V živote som lepšiu nejedol. V nedeľu sa mi už neušla, vypredal všetko než som sa k nemu dostal ...

Robte aj vy pre zákazníka tak, ako pre seba a nemôžete neuspieť. A hlavne, nebojte sa za svoje služby a produkty pýtať toľko, koľko majú ozajstnú hodnotu. Ani jeden z tých, o ktorých som dnes písal si ma nezískal tým, že by bol lacnejší ako jeho konkurenti. 

Ak chcete vedieť, ako si zapýtať a ako si to obhájiť, príďte na seminár "Produktívny predajca".

Autor: Jozef Prochászka, predajca a prednášateľ HCA Slovakia

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Meno:, 29.6.2016 4:45
Yours is a clever way of thikning about it. http://xydcanrrsj.com [url=http://zagldtd.com]zagldtd[/url] [link=http://uiauwtkkfz.com]uiauwtkkfz[/link]
Meno:, 28.6.2016 21:21
Superior thinking <a href=\"http://txzddknhblx.com\">denmastroted</a> above. Thanks!
Meno:, 28.6.2016 2:27
That\'s a quekt-witcid answer to a difficult question http://otuhql.com [url=http://kugffxjsu.com]kugffxjsu[/url] [link=http://uvrzcgexcut.com]uvrzcgexcut[/link]
Meno:, 27.6.2016 19:32
Articles like these put the consumer in the driver seat-very <a href=\"http://oidoqhu.com\">imtptoanr.</a>
Meno:, 27.6.2016 3:11
mun mielestä tupla sport on mainio keksintö, koska se on pienempi kuin sen rinnalle kaupassa usein asetettu maxi tupla.ja se hirveä vadelma- tai omenaesanssi tappaa makeanhimon paljon nopeammin kuin tavan toffee.mutta luulen, ettei leaf halua käyttää ylläolevia manieslausoina :(
Meno:, 26.5.2016 13:58
to keep in mind while building yor#lu8230;b&og is you want quality content. if you have crappy content no one will want to visit your blog and if they do they will leave because you have nothing good to offer. sometimes it can be hard to write good&#8230;