ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Ako neprísť o dohodnuté stretnutie

2018-04-10 12:06:36 | kategória Predaj
 Ako neprísť o dohodnuté stretnutie

Kto z vás ešte nezažil situáciu, že ste prišli na dohodnuté a niekedy aj potvrdené stretnutie so zákazníkom a usmiata asistentka vám oznámila, že pán riaditeľ nie je prítomný, je v zahraničí alebo musel včera náhle odcestovať?

Je to, žiaľ, stále častá situácia v živote predajcu. V našich zemepisných končinách je ešte dosť „bežné“, že zákazník nedá vedieť predajcovi, že nie je prítomný na svojom pracovisku.

Príčin môže byť niekoľko.

Prvou je, že zákazník si vôbec neuvedomuje, že by to mal urobiť a že tým, že nedal vedieť druhej strane o svojej neprítomnosti, jej spôsobuje časovú, ale aj finančnú stratu. Veď v tom čase mohol sedieť a niečo predať u iného zákazníka.

Druhou príčinou môže byť, že zákazník jednoducho zabudol na stretnutie a dôvodom je jeho „systém“ evidencie vlastných termínov. Inými slovami, nepoznačil si stretnutie a teda nemá svoj čas pod kontrolou.

Tomuto môže predajca predísť už pri telefonickom dohadovaní stretnutia. Stačí na záver telefonátu primäť zákazníka k tomu, aby si stretnutie zapísal: „Pán Novák, ak si to naše stretnutie píšete do diára, ako ja, vidíme sa v 16.apríla o 14-tej hodine u vás vo firme.“ A pri volaní novému zákazníkovi a ak ide o vaše prvé stretnutie, pridajte aj svoje meno a názov firmy: „ Moje meno je Ján Hraško a firma Strukoviny s.r.o.“

Ďalším dôvodom môže byť, že zákazník aj chcel zavolať predajcovi, ale ten mu pri dohadovaní stretnutia na seba nezanechal telefonický kontakt. Spoliehať sa na to, že sa mu vaše číslo zobrazilo na mobile nestačí. Ak si vás neuloží do svojho telefónu, hneď po skončení hovoru alebo si ho nedopíše k záznamu v diári, máte jednoducho smolu a je to, žiaľ, vaša vina. Ak má z daného dňa viacero prijatých hovorov z neuložených čísiel, tak aj keby ho hľadal, nevie, ktoré je vaše. Preto, keď mu diktujete na konci telefonátu svoje meno a firmu, nadiktujte aj svoje telefónne číslo: „Poznačte si prosím aj moje telefónne číslo, aby ste mi mohli dať vedieť, ak by vám, nebodaj, do toho niečo prišlo. Moje telefónne číslo je .......“

Nezabudnite sa ho tiež opýtať, či dohodnuté stretnutie platí na 100% alebo je potrebné si ho ešte potvrdiť deň, či dva pred jeho konaním. Ak povie, že treba, nezabudnite zavolať a potvrdiť si ho.

Občas sa tiež stane, že zákazníka, s ktorým si chcete dohodnúť stretnutie zastihnete v aute a nemá možnosť si termín stretnutia zapísať. V takom prípade mu ho po dohode potvrďte SMS-kou alebo mu ho pošlite do mailu: „Vážený pán Novák, potvrdzujem naše stretnutie 16. apríla o 14-tej hodine u vás vo firme“ a nezabudnite na uvedenie telefónneho čísla na spätný kontakt.

Poslednou možnosťou, ako zabezpečiť, aby ste na stretnutie nešli zbytočne, je overiť si stretnutie v deň konania. Ale pozor, nikdy sa zákazníka pri tomto overovaní nepýtajte, či stretnutie platí alebo nie. Teraz ste to vy, kto mu výberom z týchto dvoch možností dáva možnosť - už dohodnuté - stretnutie zrušiť. Síce tam nepôjdete zbytočne, ale o stretnutie ste sa práve pripravili.

Ako si stretnutie správne overiť, sa dozviete na našom seminári SEMINAR O PREDAJI. Príďte naň a už neprichádzajte o svoje, niekedy aj ťažko dohodnuté, stretnutia.

Autor článku: Jozef Prochászka

Designed by Freepik

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,