ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Veľké varovanie pred chybami personalistu

2019-08-19 07:36:43 | kategória Práca s ľuďmi
 Veľké varovanie pred chybami personalistu

Nasledujúci článok vznikol na základe skutočnej udalosti. A jeho hlavným heslom je: dávajte si pozor na človeka, ktorý vám vyberá ľudí! Viete, čo je tou najväčšou stratou, dokonca tým najväčším nebezpečenstvom, pre akúkoľvek firmu? Pritiahnuť dobrého a šikovného človeka, len aby ho niekto zlý z firmy vyštval. Myslíte si, že vám sa to nemôže stať? Potom čítajte ďalej.

Mám kamarátku, ktorá je naozaj dobrá obchodníčka. Vo svojej firme to dotiahla na pozíciu manažérky predaja. Ale keďže sa jej v rýchlom slede narodili dve deti, rozhodla sa, že sa so svojím bývalým zamestnávateľom v dobrom rozlúči a bude sa venovať rodine.

Po čase jej deti odrástli a ona opäť zatúžila po práci, kde by bola platená od výsledkov a mala voľnú ruku. Keď jej kamarát povedal, že v jeho firme hľadajú obchodníka, ktorý by sa časom stal aj šéfom predaja, potešila sa a poslala tam CV. Po dvoch týždňoch s ňou urobili približne hodinový pohovor cez Skype a zhruba po mesiaci ju zavolali na druhé kolo, ktoré malo trvať asi hodinu. Na druhom pohovore bola jasná hviezda. Pohovor s ňou viedol obchodný riaditeľ a hlavná HR manažérka. Strávili tam dve hodiny, keďže obchodný riaditeľ bol nadšený z toho, koľko má praxe a čo všetko už zvládla vyriešiť vo svojom predošlom zamestnaní.

Keď sa ho spýtala, akým spôsobom je u nich vyriešené odmeňovanie obchodníkov, povedal jej, že u nich to majú nastavené spravodlivo. Nemali žiadne plány ani reporty, ani žiadne štatistiky, aby obchodníci náhodou neboli v strese. Nebola tam absolútne žiadna kontrola. Obchodníci mali fixný plat tisíc eur plus preplatené kilometre, ktoré prejazdili ku klientom, plus jedno percento z predaja tovaru.

Moja kamarátka bola úprimne prekvapená z toho, ako môže takto fungovať firma, ktorá má vyše sto ľudí. Povedala si však, že to nebude riešiť, veď keď ju zoberú, tak tam „urobí poriadok“ sama. Výsledok jej mali oznámiť do týždňa. Nikto nepochyboval, že by ju s jej schopnosťami a výsledkami nezobrali. Bola „hotový človek“ na striebornom podnose.

Po troch týždňoch čakania sa nakoniec ozvala firme sama. Povedali jej, že sa ospravedlňujú, že toho mali veľa, že nemali čas sa jej ozvať, že boli zavalení, že bol šéf preč... Ale aspoň jej sľúbili, že u obchodného riaditeľa zistia, ako sa rozhodol. Čudné, že?

Približne po hodine jej volala sama HR manažérka. Pohovor vraj dopadol výborne, aj CV sa im veľmi páčilo, ale bohužiaľ, neprijmú ju. Obchodný riaditeľ sa rozhodol pre dvadsaťpäťročného mladíka, ktorý určite „pobehá“ viac klientov ako moja kamarátka, ktorá má už po štyridsiatke a dve deti. Bola veľmi sklamaná. Aj ľudia, čo ju poznali, boli prekvapení z toho, že nejaká firma len tak pustila človeka s takými výsledkami a znalosťami.

Po čase stretla spomínaného kamaráta, ktorý ju do firmy odporučil. Čuduj sa svete, pravda vyšla najavo. Dotyčný obchodný riaditeľ sa tak zľakol schopnej ženy, že ju pre istotu nezobral, aby náhodou neprišiel o svoje miesto. Čo myslíte: dozvedel sa vôbec majiteľ tej firmy, aká schopná baba mu prišla na pohovor? A vedel o tom, že ju ten obchodný riaditeľ poslal preč? Nevedel a už sa to asi ani nedozvie. Nielenže tým jeho firma prišla o schopnú posilu, ale zostal v nej záškodník v podobe obchodného riaditeľa. Ten každého schopného uchádzača likvidoval, len aby sa neprišlo na jeho neschopnosť. Ako táto firma skončí, neviem. Ale nedopadne to dobre.

A čo ten váš obchodný riaditeľ či personalista? Nebojí sa schopných ľudí? Má svoje presne nastavené štatistiky, plány a reporty? A hlavne: je pod dobrou kontrolou? Majitelia si nezriedka myslia, že oblasť personalistiky je niečo mýtické a neprebádané, čo sa nedá riadiť tak presne ako obchod či výroba. Nič nemôže byť vzdialenejšie od pravdy. Na výbere a prijímaní schopných ľudí nič ezoterické nie je, pod podmienkou, že ovládate pravidlá. Na programe Kvalifikovaný personalista v HCA vás tieto zákonitosti vieme naučiť. Pre vašu firmu je kľúčové, aby tieto vedomosti mal nielen váš personalista, ale aj vy ako jej majiteľ. Akékoľvek iné oblasti firmy – výroba, obchod, marketing – znesú aj metódu pokus-omyl. Ale personalistika nie. Tu vás jeden omyl vás môže stáť celú firmu.

Najväčším bohatstvom firmy nie sú ľudia. Sú to tí správni ľudia. A tým prvým, správne vybraným a dobre zaškoleným človekom je práve firemný personalista. Naučte sa, ako ním byť.

Ak máte chuť na sebe popracovať, tak príďte na seminár /Kvalifikovaný personalista/.

Autor článku: Danica Legátová

Freepik

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,