ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Tri najviac bolestivé omyly marketingového oddelenia

2018-07-24 10:15:01 | kategória Marketing a PR
 Tri najviac bolestivé omyly marketingového oddelenia

Dôležitosť práce marketingového oddelenia nie je dobré podceňovať a určite by mu mal majiteľ firmy venovať viac pozornosti ako iba bežnej dennej operatíve.

Väčšina majiteľov firiem venuje veľa pozornosti hlavne samotnému predaju, ktorý síce prináša do firmy vytúžený príjem, no je pravdepodobne väčšinou od zákazníkov, ktorí sa už rozhodli v minulosti nákup urobiť. A kúpili. Možno iba raz, možno párkrát, no viete si predstaviť, že by mohli aj častejšie.

A čo tí, ktorí ešte rozhodnutí nie sú, prípadne firmu ešte ani nepoznajú? Alebo aj tí, ktorí už nakúpili a nemajú potrebu sa vrátiť?

Predpokladám, že vám asi nerobí radosť získavať si zákazníkov iba znižovaním ceny, pretože tak prichádzate o časť vášho zisku, ktorý by ste mohli použiť na ďalší rozvoj firmy.

Dobre nastavená marketingová stratégia (na základe prieskumov) vám v tomto smere môže významne pomôcť za predpokladu, že je aplikovaná v praxi. A práve tento krok „aplikácia v praxi“ prináša isté riziká, ktoré by som mohla nazvať tromi najviac bolestivými omylmi marketingového oddelenia.

Prečo?

Lebo neprinášajú efekt a stoja vás až príliš veľa. Nielen zbytočného úsilia a energie, ale aj peňazí.

Ak sa vám nedarí zvýšiť dopyt (za predpokladu, že ho meriate) a objemy predaja (ak máte aj schopných predajcov), tak skúste pátrať, či sa na vašom marketingovom oddelení (alebo aj na oddelení vedenia spoločnosti) nedeje niečo podobné ako:

1. Neochota zmeniť marketingové akcie k lepšiemu.

Častokrát sa stretávam s tým, že pracovníci marketingového oddelenia sú produktívni ľudia. Byť produktívny je síce skvelá vec, no ísť stále v tých istých „vyšliapaných cestičkách“ a robiť tie isté marketingové aktivity, je jednoduchšie a pohodlné, ale zároveň aj únavné. Pod pojmom „tie isté aktivity“ myslím veľmi podobné akcie ako má aj konkurencia, iba „zabalené v inom obale“. A zväčša aj robené a nemenné niekoľko rokov aj napriek tomu, že sú menej fungujúce. Je to veľmi dobrý spôsob ako „profesionálne vyhorieť“, pretože akonáhle prestávate tvoriť, tak začínate upadať. Tvoriť v tomto prípade nie vždy znamená dať vyrobiť novú grafiku reklamného materiálu. Tvoriť v tomto prípade znamená, tvorenie pre naplnenie očakávaní zákazníka. Nie pre naplnenie marketingového rozpočtu, alebo vlastného ega.

Takže ak si urobíte prieskumy je potrebné sa nimi riadiť. Akokoľvek náročné sa to bude zdať, akokoľvek viac inej práce to prinesie, bude to motivujúce. Nielen pre toho, kto nové aktivity pripravuje, ale aj pre zákazníka. Videla som marketingových pracovníkov, ktorí tvorili po prieskumoch s nadšením aj napriek tomu, že vopred vedeli, že to nebude na začiatku jednoduché.

2. Nutkanie meniť fungujúce marketingové akcie.

Veľa marketingových odborníkov vás môže presviedčať o tom, že by ste mali vytvárať neustále nové a nové reklamné materiály, ktoré budú iné, nápadité, zábavné a pod. Je samozrejmé, že nové reklamné materiály potrebujú ďalšie a ďalšie financie na ich tvorbu a produkciu.

Skúsili ste niekedy zalistovať v zakladačoch a vytiahnuť z nich reklamy, ktorá vám fungovali veľmi dobre? Ak nie, tak to urobte a použite čokoľvek, čo vám v minulosti naozaj fungovalo. A používajte to dovtedy, kým to fungovať bude, aj keď vás bude niekto presviedčať o tom, že je to zastaralé a mali by ste „vymyslieť“ niečo nové.

My už vieme, že nové tvoríme za predpokladu, že nemáme k dispozícii niečo dobre fungujúce a zároveň urobené na základe prieskumov.

Ak máte urobené prieskumy a máte v rukách fakty, tak vás argument potreby neustáleho tvorenia nových a nových reklamných kampaní zaujíma iba do momentu použitia výsledkov z prieskumov v komunikácii firmy. Nič nové navyše už potrebovať nebudete.

3. Čakanie na zázrak.

Toto je špeciálny jav. Sama som ho kedysi praktizovala a zistila som, že čakaním som nikdy nič nezískala. Skôr som stratila. Jediná vec, ktorá zabezpečí expanziu je AKCIA.

Čakaním na lepšie časy sa mi v minulosti podarilo premárniť veľa času. Pretože čakaním sa nezmení fakt vôbec NIČ.

Nenechajte marketingové oddelenie čakať na vhodnú príležitosť, vhodný produkt, vhodný príjem.... Úlohou marketingového oddelenia je tvoriť pre uspokojenie potrieb zákazníka neustále. Každý deň, bez ohľadu na počet zákazníkov, ročné obdobie, či firemný stav účtu.

Uspokojenie potrieb zákazníka neznamená akcie typu „výpredaj“, „zľava“ a pod. Na akcie tohto typu nepotrebuje firma marketingového pracovníka. To vysvetľuje aj jav, prečo je ešte stále na Slovensku pomerne veľa firiem, ktoré marketingové oddelenie nemajú......

Môžete mať skutočne produktívne marketingové oddelenie za predpokladu, že:

S nadšením urobí prieskumy u zákazníkov a pripraví pre nich nové a lepšie akcie, vychádzajúce z toho, čo bolo v prieskumoch zistené.

Ochotne použije opätovne reklamné kampane, ktoré zaznamenali v minulosti úspech.

Bude aktívne v smere neustálej komunikácie so zákazníkmi.

Chcete mať dobre nastavenú marketingovú stratégiú, ktorá vám za rozumný peniaz prinesie veľký ohlas a taký pretlak záujemcov, že si budete môcť vyberať tie najziskovejšie zákazky. Príďte na seminár "Efektivny marketing."

Autor článku: Ivana Sekeráková

Designed by Freepik

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,