ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Pokrivený marketing

2018-05-11 14:56:52 | kategória Marketing a PR
 Pokrivený marketing

V poslednom období som sa osobne aj telefonicky stretla s viacerými majiteľmi firiem. Po rozhovore s nimi som nadobudla dojem, že brzdou toho, prečo „sa firme nedarí“, iba málokedy býva zákazník. Často je to majiteľ sám.

Pokiaľ sa niektorí z vás rozhodnú nečítať tieto riadky, plne to akceptujem. No nemôžem sa tváriť, že tento fenomén neexistuje.

Fenomén č. 1: Cena je najlepší marketing

Majiteľ firmy tvrdí, že jedine cena je ten rozhodujúci faktor, pre ktorý sa zákazník rozhodne kúpiť. Zaujímavé je, že ak práve majiteľ venuje cene takú veľkú pozornosť, to isté potom zvyčajne dostáva naspäť – jeho zákazníci sa tiež pozerajú iba na cenu. Dostáva presne to, čo dáva on. Je to vždy iba otázka toho, čomu venujeme svoju pozornosť.

Ak sa rozhodnem venovať svoju pozornosť iba svojím slabším predajcom, pretože „oni to potrebujú“ a tých dobrých si nebudem všímať, môže sa stať, že tí dobrí stratia motiváciu a vráti sa mi to v podobe nízkych objemov predaja.

Ak sa vo vzťahu k niekomu budem zaoberať iba tým, čo je na ňom zlé a nebudem hľadať jeho dobré stránky, pravdepodobne budem mať zlé stránky toho človeka každý deň „na stole“. Presne to, čo dám von, sa mi aj vráti. Rovnako ako bumerang.

Viete, čo som si všimla? Majitelia, ktorí sa najviac sťažujú na to, že zákazníci si pýtajú iba zľavy sú tí, ktorí si od svojich dodávateľov pýtajú tiež zľavy. Nie je to zaujímavé? „Ako sa do hory volá, tak sa z hory ozýva.“

Ako pomoc na tento „cenový fenomén“ som poprosila majiteľov úspešných firiem o ich názor. Ak to zhrniem, tak tí úspešní majú nasledovný pohľad:

„Cenu ľudia vždy porovnávajú s niečím iným, preto je potrebné ukázať, prečo môže byť cena vyššia. Je potrebné poukázať na jedinečnosť a rozdiel za ktorý zákazníci platia. Ľudia nechcú cenu, ale službu, pocit. Treba sa stať chceným a nie potrebným. Vtedy určuje cenu predajca a nie kupujúci.“

Bravó! Rozumiem, prečo sa týmto majiteľom darí. Nezaoberajú sa iba cenou. Zaoberajú sa službou.

Fenomén č. 2: Je kríza. Ľudia nemajú peniaze a konkurencia je silná

Toto ma už niekedy naozaj nebaví počúvať. Stačí sa prejsť po supermarkete a pozrieť sa na to, čo a koľko majú ľudia v nákupných košíkoch.

Samozrejme, že sú aj skupiny ľudí, ktorí majú skutočne menej peňazí. Otázne je, či musia byť títo ľudia za každú cenu vašimi zákazníkmi, alebo chcete svojou komunikáciou osloviť aj iných. Viete, ako často vidím majiteľov firiem ako sedia a čakajú na to kedy príde zákazník? Sedia a sťažujú sa na konkurenciu a jej nízke ceny, na vládu, politikov, ekonomiku... A „úspešne“ čakajú na to, že sa niečo zmení. Ak takto budú pokračovať, tak to môžu rovno zabaliť. Zákazníci majú radi akciu, život, novinky, záujem a pozornosť. Ak sa nudia, riešia iba cenu.

Rozumiem, že podnikať v nie ideálnom prostredí je ťažšie, no sťažovať sa ešte nikomu nepomohlo. A riešenie je veľmi jednoduché. Zákazník je pán a on rozhoduje o tom, kde si kúpi. Takže on je ten, komu treba venovať pozornosť.

Teraz už rozumiem tomu, že marketing môže mať zázračný účinok. No nie v každej firme. Tam, kde sú prítomné fenomény č. 1 a č. 2, marketing fungovať nebude. Pokiaľ sa ich vo svojej firme chcete zbaviť, príďte na seminár Efektívny marketing do HCA. Rada vás na ňom privítam!

 Autor článku: Ivana Sekeráková

Designed by Freepik

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
,