ŠKOLA MANAŽMENTU L. RONA HUBBARDA
SEMINÁRE A KURZY PRE MAJITEĽOV FIRIEM, MANAŽÉROV A OBCHODNÍKOV
 Logo
 
 
 
 
 
 
 
 
 

HCA TV: Čím viac platím ľuďom, tým menej sa im chce robiť. To nie je normálne!

2013-03-18 14:42:52 | kategória Financie
 Čím viac platím ľuďom, tým menej sa im chce robiť. To nie je normálne!

Aké požičaj, také vráť - nie vždy to však platí!

Vo svete manažmentu fungujú isté pravidlá. Sú odskúšané stáročiami a mnohokrát sú podchytené aj v slovenských prísloviach. Napr. bez práce nie sú koláče alebo aké požičaj, také vráť. A to je všetko pravda.

Tu sa vlastne v rôznych modifikáciách hovorí o tom, že to, čo človek urobí iným, presne to sa mu vráti. Ale niekedy to vyzerá tak, že to už neplatí. Podaj mu prst a zoberie ti celú ruku, alebo za dobrotu na žobrotu. Ako to vlastne funguje?

Napr. máme šéfa, ktorý riadi rastúcu firmu na výrobu stoličiek. Už nemá čas na všetko a preto deleguje jeden post svojmu podriadenému. Verí, že to bude zvládať. Poď sem môj podriadený, budeš vedúci dopravy. My máme 12 kamiónov a budeš pomocou nich rozvážať naše stoličky, rozumieš? Jasné šéfe, ja to zariadim, ja sa o to celé postarám, spoľahni sa. Šéf ho zaškolí, dá mu popis práce, šéf mu dôveruje a verí, že to zvládne. Dá mu na starosť jeden obrovský priestor vo firme – celú dopravu. Toto beží týždeň, ba aj mesiac. Ale po 2 mesiacoch nastáva prvý problém. Šéfe, mám problém. Aký ty máš problém? Pýta sa šéf. Zasekol sa mi kamión na španielsko-andorskej hranici a ja neviem, čo mám robiť. A čo čert nechcel, je práve piatok poobede pol piatej. A vtedy tento šéf, dobráčisko od kosti, urobí najväčšiu chybu vo svojom živote. Viete akú? Povie: vieš ty čo, choď ty len domov ja to zariadim, ja poznám jedného známeho Josého v Madride, ja tam zavolám a vyriešime to. Ďakujem Ti pekne, ty si výborný šéf, vraví mu podriadený. A čo sa teraz stane? Hodil na svojho šéfa problém, ale zaujímavejšie je to, že šéf ho rieši, volá, do 22:00, do 23:00, vybavuje, a fakt to aj vyrieši.

Otázka teraz znie: Kto poznal riešenie problému? Šéf. Kto zapríčinil vyriešenie? Šéf. Kto vlastne prevzal zodpovednosť za tento problém? Šéf. Viete ako sa dá zmerať „veľkosť“ človeka? Veľkosť človeka sa meria veľkosťou územia, ktoré má pod kontrolou. To je územie, kde sa deje to, čo on spôsobil, kde on zapríčiňuje veci. Ale ak šéf firmy zapríčinil to, že problém vyriešil sám za podriadeného, tak chtiac-nechtiac zmenšil jeho územie. A tú časť, ten úsek, kde bol problém, akoby podriadenému odobral.

Vždy keď riešite problém za iných ľudí, pamätajte si, že vždy týchto ľudí v skutočnosti zmenšujete. A ešte väčšia chyba je to, ak tento šéf za to, že za podriadeného vyriešil jeho problém, mu ešte dá aj prémie! Veď je z čoho, nie?! Firme sa darí, firma funguje a kamión došiel ako mal, tak máte zisky a dávate odmeny. Lenže v tejto chvíli vedúci dopravy rozmýšľa: ahá, tak takto to funguje! Všetci chceme nejako prežiť, všetci hľadáme metódy ako uľahčiť svoje prežitie. A keď on zistí, že má prémie za to, že hodil na šéfa problém, tak čo urobí o 2 týždne? To isté! A teraz navyše, všetci vo firme vedia, že španielsku hranicu zvláda šéf, takže šéfovi už akosi navždy prischlo to, čo by mali riešiť oni. Tento podriadený elegantne delegoval problém smerom hore a ešte mu za to aj zaplatili! No neoplatí sa to?

A takto to beží ďalej. Postupne tento človiečik hádže problémy zo svojho územia, o ktoré sa má starať, na svojho šéfa. A čo sa udeje s jeho územím? Ono sa zmenšuje a zmenšuje, lebo už sa o neho stará šéf. Tým pádom prináša iba zanedbateľný prínos do firmy. Ale zato nikdy nezabudne pýtať mzdu, prémie, novú sekretárku, mobil, notebook ... Tento človek sa vlastne dostal mimo výmenu.

 Autor: Ing. Ladislav Pavlík

Prezident HCA Slovakia

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
Meno:, 29.6.2016 4:41
God help me, I put aside a whole afooenrtn to figure this out. http://inohbfnotyv.com [url=http://youhgmrdv.com]youhgmrdv[/url] [link=http://utmmmswmw.com]utmmmswmw[/link]
Meno:, 28.6.2016 21:17
This is <a href=\"http://mhogvxg.com\">crtysal</a> clear. Thanks for taking the time!
Meno:, 28.6.2016 2:23
Your posting is abuelstoly on the point! http://viitnypdpe.com [url=http://crpasvvckf.com]crpasvvckf[/url] [link=http://hojrzqpun.com]hojrzqpun[/link]
Meno:, 27.6.2016 19:27
Good point. I hadn\'t <a href=\"http://pxpavo.com\">thguoht</a> about it quite that way. :)
Meno:, 27.6.2016 1:40
Ya learn soinehmtg new everyday. It\'s true I guess!
Meno:, 28.5.2016 4:44
Thanks for <a href=\"http://fywsmalekqg.com\">contiibutrng.</a> It\'s helped me understand the issues.
Meno:, 27.5.2016 22:54
Your posting is abltusoely on the point! http://zvlyeaqlnb.com [url=http://fbcafjht.com]fbcafjht[/url] [link=http://himwobc.com]himwobc[/link]
Meno:, 27.5.2016 15:18
That takes us up to the next level. Great <a href=\"http://wbfhcvxne.com\">pogsint.</a>
Meno:, 26.5.2016 14:04
ci avevo pensato pure io (ne accennai ), e mi sa che non siamo stati neanche i soli.Lasciare un commento sulla tomba del caro eshnoti?Mat... perché no? Dopotutto, i guestbook esistono da sempre, ben prima di Internet. ;)@Uapa: in effetti, è uno degli scenari possibili... ripreso persino in Wall-E.